کشاورزی> طی حکمی از سوی محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، محمدشفیع ملک‌زاده به عنوان رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور منصوب شد.

با حضور اعضای هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و تمامی مدیران ستادی و استانی این سازمان، مراسم تودیع سید موسی راهنمایی، رئیس سابق و معارفه محمدشفیع ملک‌زاده رئیس جدید نظام صنفی کشاورزی کشور روز پانزدهم مهرماه جاری برگزار گردید.

رئیس سابق نظام صنفی کشاورزی کشور در این جلسه گفت: هدف بزرگ نظام صنفی کشاورزی هویت‌بخشی به مشاغل و شاغلان بخش کشاورزی بوده است.

سید موسی راهنمایی افزود: نظام صنفی هم در بحث‌های کلان کشاورزی کشور هم در بحث‌های مرتبط با مسائل خرد کشاورزی مانند آب و خاک در یک ساختار دموکراتیک دارای رسالت است.

وی بیشترین آسیب وارده به بخش کشاورزی را ناشی از عدم اجرای قوانین به تصویب رسیده بیان داشت.

رئیس جدید نظام صنفی کشاورزی کشور نیز در این نشست گفت: تجربه نخست تشکیل و راه‌اندازی نظام صنفی کشاورزی در کشور، مسیر سختی بوده است که با زحمات و تلاش‌های فراوان مدیریت‌های کشوری و استانی و شهرستانی نظام‌های صنفی، خیلی از راه‌ها هموار گردید و باید در کنار برنامه‌ریزی و ترسیم افق‌های پیش رو، از این حسن نیت و تجربیات به بهترین شکل استفاده شود.

محمدشفیع ملک‌زاده تصریح کرد: انتظار است که به همت و همدلی یکدیگر بحث مهم اطلاع‌رسانی نظام صنفی کشاورزی تقویت شود. چالش اصل ما این است که الان در سطح کشور خیلی از بهره‌برداران و حتی بدنه وزارت جهاد کشاورزی، مراکز خدمات و بسیاری از مسئولان و کارشناسان دولتی با ماهیت و اهداف نظام صنفی کشاورزی آشنایی کافی ندارند و در نتیجه انتظاراتی که برای این همکاری‌ها مد نظر بود، انجام نپذیرفته است و امید است با کمک شما مدیران استانی تعاون روستایی استان‌ها این امر مهم انجام پذیرد.

منبع:ایانا
کد خبر 7409da475f8f4dc39729f5d49c5dab07

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =