عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به تاکید کمیسیون کشاورزی برای پرداخت یارانه شیر به تولید، گفت: در ازای افزایش قیمت شیر، دولت برای حداقل چند قلم کالا از جمله شیر پاستوریزه، ماست کم چرب و پنیر از محل سلامت یارانه به مصرف کننده پرداخت کند.

غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی بیش از 15 درصد مصوب شده، گفت: افزایش قیمت فرآورده های لبنی، مشروط به بالا رفتن قیمت شیر خام است، اما اکنون، بدون اینکه قیمت شیر خام افزایش یابد، شاهد رشد نرخ محصولات لبنی هستیم که این موضوع نیازمند بررسی های بیشتر است.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: براساس مصوبه دولت و تایید سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده، قیمت خرید شیر خام از دامدار، یک هزار و 440 تومان تعیین شده، در صورتیکه همچنان کارخانه ها این محصول را با قیمت هزار و 150 تومان خریداری می کنند و به همین منظور ، دلیلی برای افزایش نرخ فرآورده های لبنی بیش از 15 درصد وجود ندارد.

وی ادامه داد: از این رو با توجه به شرایط موجود و ثبات نرخ شیر خام، انتظار می رود که دولت در این زمینه نظارت‌های لازم را داشته  تا این محصول استراتژیک از سبد غذایی خانوار حذف نشود.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین با اشاره به پیشنهاد اعضای کمیسیون کشاورزی برای پرداخت یارانه به دامداران گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت موافقند که برای پایداری تولید، قیمت خرید شیر خام 1440 تومان شود، اما در ازای این افزایش، دولت برای حداقل چند قلم کالا از جمله شیر پاستوریزه، ماست کم چرب و پنیر از محل یارانه سلامت یارانه پرداخت کند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس تصریح کرد: با افزایش قیمت شیر خام دامدار با توان بیشتری به تولید می پردازد و پرداخت یارانه به کارخانه دار نیز باعث حفظ این محصولات در سبد غذایی خانوار می شود.
کد خبر 752a1b6fd2344d01b3afbe121b8e47a3

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =