۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
مواد غذایی> دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار از ۳ برابر شدن صادرات تخم مرغ به افغانستان در روزهای اخیر خبر داد و گفت: این افزایش صادرات تاثیری در قیمت تخم مرغ نداشته است.

سید فرزاد طلاکش با بیان اینکه طی ۲ تا ۳ روز گذشته صادرات تخم مرغ به کشور افغانستان ۳ برابر شده است، اظهارداشت: در این مدت روزانه حدود ۱۵۰ تن تخم مرغ به این کشور صادر شده در حالی که قبلا این عدد بین ۴۰ تا ۵۰ هزارتن بوده است.

وی با اشاره به اینکه برعکس کشورهایی مانند عراق و ایران، مصرف تخم مرغ در افغانستان طی ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می‌کند، اضافه کرد: به دلیل کاهش مصرف و قیمت تخم مرغ در عراق صادرات به این کشور فعلا انجام نمی‌شود.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه صادرات بسیار مختصری هم در این زمینه به کشور عمان داریم، گفت: صادرات تخم مرغ با پوسته به مسیرهای دور و طولانی امکان پذیر نیست، چراکه محدودیت‌هایی از جمله احتمال شکستگی محصول در این میان وجود دارد.

طلاکش ادامه داد: به همین دلیل صادرات این محصول معمولا به کشورهای همسایه انجام می‌شود و در تمام دنیا همین گونه است.

وی اضافه کرد: به همین دلیل ما پیگیر هستیم از طریق اتحادیه اروپا مجوز صادرات این کالا را اخذ و آن را به شکل مایع پاستوریزه تخم مرغ و یا پودر تخم مرغ به کشورهای این اتحادیه یا دیگر کشورهایی که مجوز آن را قبول دارند، صادر کنیم.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم‌گذار با بیان اینکه پیش از این تخم مرغ ایرانی به کشورهایی مانند ترکمنستان، تاجیکستان و ارمنستان صادر می‌شده است، افزود: ما طی سالیان گذشته صادرات خوبی به این کشورها داشتیم اما سال ۹۴ آنها در این زمینه به خودکفایی رسیدند و صادرات تخم مرغ ایرانی به آنجا  حدود ۹۰ درصد افت کرد.

طلاکش درباره قیمت تخم مرغ در بازار با بیان اینکه طی دو روز اخیر نرخ‌ها ثابت بوده و تغییری ایجاد نشده است، گفت: در حال حاضر میانگین قیمت هرکیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۲۷۰۰ تومان است.

منبع:مهر
کد خبر 752f05a5ee0e4bd1aa4f5283dabe3bde

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =