۰ نفر
۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۰
صنایع غذایی> اقتصاد غذا - چهل و هشتمین شماره نشریه «اقتصاد سبز» ویژه تیرماه 94 به صاحب امتیازی و سردبیری محمدرضا جمشیدی منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا، سرمقاله این شماره که با عنوان «زنجیره ارزش؛ گمشده امروز کشاورزی» به رشته تحریر درآمده به یکی از معضلات اساسی بخش کشاورزی پرداخته و در بخشی از آن آمده است: «هم‌اکنون از حدود 50 هزار تن تولید برگ سبز چای کشور حدود 12 هزار تن چای خشک تولید می‌شود. از سوی دیگر دولت چای درجه یک را به ازای کیلویی 1800 تومان خریداری می‌کند و به‌طور کلی چای تولید داخل با میانگین قیمت کیلویی 1500 تومان خریداری می‌شود، اما متاسفانه برای آنکه همین چای دست دولت نماند، چاره‌ای جز فروش با یک سوم میانگین یعنی کیلویی 500 تومان به کارخانه‌های چای ندارد ....

تحلیلی با عنوان تداوم کشمش بر سر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ با عنوان «هدرروی 50 هزار تن گوشت مرغ سیری چند؟!»، تشکیل کمیسیونی برای گشایش اعتبارات اسنادی غذا و دارو در بانک‌ها، اهمیت سازمان دامپزشکی در حد یک وزارتخانه است، از جمله دیگر مطالب این نشریه است. «وقایع اتفاقیه بزرگترین نمایشگاه صنایع غذایی» عنوان گزارش اصلی «اقتصاد سبز» است که در آن یحیی امیری با قلم توانایش به روایتی متفاوت از پرمخاطب‌ترین گردهمایی صنایع غذایی پرداخته است.

گفت‌وگو با احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ایران با تیتر «سازمان نظام مهندسی کشاورزی ثروتمند است!» گفت‌وگو ماه این شماره است که در آن علیرضا صفاخو با پرسش‌های خاص خود گپ و گفت خواندنی را در معرض دید خوانندگان گذاشته است.

«تجارت برکت، تحت ضمانت بانک فلاحت» عنوان گزارش تحلیلی دیگر این نشریه است که به بررسی تغییر عاملیت خرید تضمینی گندم طی گفت‌وگو با 5 نماینده مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

برج میلاد تهران نخستین مجموعه گردشگری حلال کشور، واحدهای صنعتی طیور مازندران آلوده به آنفلوانزای مرغی نیستند، گزارش بازید خبرنگاران از توانمندی‌ها و عملکرد تعاونی  کشاورزی دامداران استان قزوین، در کنار بخش‌های ثابتی نظیر فضول باشی، کشاورزی پست مدرن، اخبار برندها، اپلیکیشن‌های کشاورزی و صنایع غذایی و دنیای نمایشگاه‌ها، در مجموع نشریه‌ای متفاوت در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی را تشکیل داده است.

گزارش استانی شماره تیرماه «اقتصاد سبز» نیز به ویژه‌نامه جهادکشاورزی استان کردستان اختصاص دارد.

علاقه‌مندان جهت مطالعه منظم این نشریه می‌توانند با شماره تلفن 66560681 تماس حاصل نمایند.
کد خبر 76016ad1136e41b9b649b6e790423edf

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =