۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کشاورزی> وزیر جهاد کشاورزی از اجرا نشدن قانون اختصاص ۲۵ درصد از منابع بانکی به بخش کشاورزی اظهار نارضایتی کرد.


محمود حجتی با بیان این مطلب افزود : بخشی از تسهیلات امسال بخش کشاورزی، از محل منابع داخلی بانک هاست و بانک‌های عامل موظفند حداقل 25 درصد از تسهیلات اعطایی خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.
وی افزود : بانک‌ها در مورد اجرای این قانون موفق نبوده اند و ما هم در حال پیگیری برای رفع این مشکل و اختصاص تسهیلات اعطایی هستیم .

وی خاطر نشان کرد : در بانک کشاورزی امسال  85 درصد از اعتبار 25 هزار میلیارد تومانی اعطای تسهیلات به بهره برداران کشاورزی پرداخت می‌شود.

به گفته وی، این تسهیلات برای تامین مواردی نظیر بذر، کود ، ماشین آلات و سرمایه گذاری به بهره برداران بخش کشاورزی اعطا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، تسهیلات امسال بخش کشاورزی از محل صندوق توسعه ملی و با پشتیبانی دولت پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: 10 درصد از منابع ورودی صندوق توسعه ملی بصورت ریالی در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و تخصیص این اعتبار درگرو شرایط فروش نفت و سهم صندوق توسعه ملی از محل فروش نفت است.

حجتی همچنین از اجرای طرح‌های کاهش مصرف آب و تغییر الگوی کشت بر اساس اقلیم و خشکسالی در کشور خبر داد و گفت: بابکار گیری روش‌های علمی ، فنی و عملیاتی نظیر اصلاح بذر در مزارع پنبه ، مصرف آب 20 درصد، کشت گلخانه‌ای سبزی وصیفی و جالیز، مصرف آب تا 90 درصد  و جایگزینی کشت نشایی به جای کاشت بذر و کاهش زمان تولید نهال،  مصرف آب 30 درصد کاهش می‌یابد .

منبع:اکونیوز
کد خبر 765632c7bc364548a57efa68ec7abd0a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =