آسوشیتدپرس اعلام کرد: با کاهش ارزش روبل در برابر دلار و نگرانی از صادرات بی‌رویه گندم، روسیه از ماه فوریه عوارض ۳۵ درصدی برای صادرات گندم اعمال می‌کند.


به گزارش  اسوشیتدپرس، روسیه از ماه فوریه عوارض صادراتی حداقل 35 یورو معادل 43 دلار برای هر تن گندم منظور می‌کند. اعمال عوارض صادراتی به منظور کاهش قیمت در بازارهای داخلی است که به واسطه کاهش ارزش روبل پایین آمده است.

براساس این گزارش، روسیه می‌خواهد با اعمال عوارض صادراتی، تفاوت قیمتی که به واسطه کاهش ارزش روبل به میزان 40 درصد در برابر دلار ایجاد شده است را جبران کند.

به‌رغم رکورد مناسب تولید گندم در روسیه، قیمت در بازارهای روسیه طوری است که تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند محصول تولیدی را به بازارهایی که قیمت مناسبی دارند صادر کنند. صادرات گندم برای تولیدکنندگان از این رو مقرون به صرفه است که ارزش روبل پایین آمده و فروش با ارزهای دیگر درآمد بیشتری برای آنها دارد.

معاون نخست‌وزیر روسیه آرکادی دیبورکوویچ گفت: کشاورزان از محل صادرات هر تن گندم حدود 225 یورو معادل 275 دلار برای هر تن دریافت می‌کنند در حالیکه فروش آن در داخل برای آنها 160 یورو معادل 195 دلار درآمد دارد.

ایران، ترکیه و مصر از بزرگترین خریداران گندم روسیه هستند و اخیراً ایران هم قرارداد واردات گندم از این کشور منعقد کرده است.

منبع:فارس
کد خبر 76d9f947d82f4ceda22e9b8e85b7af51

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =