صنایع غذایی> اقتصاد غذا – در حالی که معاونت تشکلهای اتاق بازرگانی ایران در سال گذشته  اعلام کرده بود که مجمع عمومی برگزار شده از سوی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی ایران، از درجه اعتبار ساقط بوده و مورد تأیید اتاق ایران نیست اما پس از تغییرات در معاونت امور تشکلها و دبیر کل اتاق همین مجمع  و با همه مشکلات مورد تایید مدیران جدید اتاق قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فودپرس»، پس از برگزاری مجمع عمومی عادی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی ایران درتاریخ  1395.4.26 معاونت تشکلهای اتاق بازرگانی اتاق ایران طی اطلاعیه ای این مجمع و تصمیمات اتخاذ شده در آن را باطل کرد.(اینجا)

در متن اطلاعیه  معاونت امور تشکلهای اتاق آمده است: پس از اطلاع از نقص مدارک و اطلاعات این اتحادیه، پیگیری و مکاتبات متعددی برای رفع این نقایص و تکمیل مدارک با اتحادیه یاد شده انجام داد، اما متأسفانه هیچ اقدامی مبنی بر تکمیل مدارک و انجام روال قانونی برگزاری مجمع از سوی دبیرخانه این اتحادیه صورت نگرفت.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: متأسفانه این اتحادیه بدون اقدام در خصوص تکمیل مدارک و انجام تشریفات قانونی و بدون حضور نماینده معاونت تشکل‌های اتاق ایران اقدام به برگزاری مجمع عمومی کرده که این مجمع و تصمیمات آن از درجه اعتبار ساقط بوده و از سوی اتاق ایران مورد تأیید و پذیرش نیست.(اینجا)

در حالی که پس از انتشار این اطلاعیه عملا باید مجمع دیگری برگزار شده و نواقص قانونی بر طرف می شد اما به نظر می رسد پس از تغییرات دبیر کل و معاونت امور تشکلهای اتاق و رایزنی های متعدد انجام شده اتحادیه روغن نباتی توانسته حرف خود را بر کرسی بنشاند و  در اقدامی  عجیب و نادر تایید  معاونت تشکلهای جدید را برای انتشار آگهی در روزنامه رسمی دریافت کند.

حال سوال اینجاست که آیا در اتاق بازرگانی ایران و امور تشکلها، قانون حکمفرماست یا نظر شخصی افراد و قدرت چانه زنی با برخی مدیران اتاق بازرگانی می تواند بر قوانین موجود اتاق بازرگانی ارجح و تعیین کننده باشد؟!

معاونت جدید تشکلهای اتاق چگونه پس از انتشار اطلاعیه رسمی در خصوص ابطال مجمع اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان روغن نباتی و بدون حضور نماینده قانونی اتاق اقدام به تایید این مجمع و انتخابات آن کرده است؟!

آیا بر روی رفتار و عملکرد معاونت تشکلهای اتاق ایران نظارت دقیقی از سوی هیات رییسه و دبیر کل اتاق ایران وجود دارد؟!

آیا رییس هیات مدیره انتخابات باطل شده اتحادیه روغن نباتی از شرایط قانونی برای تصدی این سمت برخوردار است؟!

و اینکه چرا با وجود صراحت در اطلاعیه معاونت تشکلها در مدیریت گذشته و شواهد و مستندات موجود این انتخابات باید در اتاق بازرگانی مورد تایید قرار گیرد؟!

جالب اینکه پس از گذشت چهار ماه از انتشار آگهی این مجمع پر حرف و حدیث به نظر می رسد هنوز سایت اتاق ایران نیز این  تصمیمات را به رسمیت نشناخته و اطلاعات سایت اتاق در خصوص رییس هیات مدیره و دبیر تغییری نکرده است.

حداقل انتظار قانونی این بود که با توجه به اعلام قبلی اتاق مبنی بر ابطال این مجمع و انتخابات آن لااقل طبق ضوابط قانونی اتاق، مجمع جدیدی با تکمیل اسناد و مدارک و با حضورنماینده رسمی اتاق برگزار می شد نه اینکه مدیریت جدید امور تشکلها با نظر شخصی بر روی عملکرد مدیران قبلی خط بطلان بکشد و به اعتبار قانونی اتاق ایران و تشکلهای آن لطمه بزند.





کد خبر 76fb44aea90548eba2e41e7dbbd373ef

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =