مواد غذایی> تخمین زده می شود که میزان تولید جهانی دانه های روغنی در سال 16-2015 روند صعودی داشته باشد. ما تخمین می زنیم که جمع کل میزان مصرف سویا ۱۸ میلیون تن افزایش پیدا کند و این در حالی است که میزان مصرف ۶ گونه دیگر دانه های روغنی در حدود ۹ میلیون تن کاهش خواهد داشت. تخمین زده می شود که میزان تولید جهانی ۷ گونه دانه های روغنی در این فصل معادل ۵۱۲ میلیون تن باشد .

به گزارش سایت انجمن صنایع روغنکشی، رقم فوق قبل از تجدید نظر ما 2.5 میلیون تن کمتر بود و لیکن ما در تجدید نظر آمارهای خود را 2.5 میلیون تن افزایش دادیم و اکنون تخمین می زنیم که جمع کل میزان تولید جهانی ۷ گونه اصلی دانه های روغنی ۵۱۲ میلیون تن برسد. این افزایش میزان تخمین بیشتر به دلیل میزان تولید سویای برزیل ، کلزا و دانه های خردل می باشد. در ضمن افزایش میزان تولید پنبه دانه هندوستان و ترکمنستان نیز در تخمین های ما گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که به نظر ما میزان تولید ترکمنستان کاهش خواهد داشت . پیرو آمارها میزان تولید جهانی سویا ۳۱۹ میلیون تن یعنی تقریبا با میزان ۳۲۰ میلیون تنی سال گذشته برابر است . با وجود این کاهش میزان تولید،  تخمین زده می شود که این میزان تولید، ۳ میلیون تن بیشتر از میزان مصرف باشد . به این ترتیب در پایان ماه اگوست سال ۲۰۱۶ میزان موجودی ذخیره های جهانی سویا به یکی از بالاترین مقادیر ثبت شده تا این تاریخ یعنی به ۹۰ میلیون تن خواهد رسید . در این هفته و در ۲۵ ماه فوریه قیمتهای سویا تحت فشار قرار داشت و در بازار بورس شیکاگو در قراردادهایی که مدت تحویل آن نزدیک بود به پایین ترین حد خود در طی ۳ هفته اخیر رسید . این احتمال وجود دارد که قیمتهای سویا از این هم پایین تر بیاید.

در حال حاضر میزان موجودی ذخیره های جهانی سویا بیشتر از میزان نیاز است و قیمتها تحت فشار قرار دارد ، ذرت و گندم نیز در همین وضعیت قرار دارد . کنجاله سویا نیز تحت فشار قابل ملاحظه ای قرار دارد و این احتمال وجود دارد که قیمتها بیشتر از این کاهش پیدا کند و این در طی هفته آینده خواهد بود که میزان روغنکشی های سویا و کنجاله آمریکای جنوبی بصورت فصلی افزایش پیدا کند.

میزان مصرف: ما تخمین می زنیم که در سال۲۰۱۵/۱۶ میزان مصرف جهانی سویا در بخش روغنکشی و مصارف دیگر با ۱۸ میلیون تن افزایش به ۳۱۶ میلیون تن برسد. بر خلاف موضوع فوق الذکر ما تخمین می زنیم که میزان مصرف ۶ گونه دیگر دانه های روغنی در حدود ۹ میلیون تن کاهش پیدا کند . بیشترین میزان کاهش شامل کلزا و پنبه دانه خواهد بود.

منبع : Oilworld.biz
کد خبر 77256b3d3eca4039862d572f7f409c9c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =