صنایع غذایی> اقتصاد غذا -  تا کنون هیچ مستنداتی ، نامه مکتوبی و جواب آزمایشی مبنی بر آلودگی آب دماوند از سوی سازمان غذا و دارو ارایه نشده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، میشل راسکائو، مدیرعامل شرکت دماوند صبح امروز در نشستی خبری این شرکت با عنوان «شفاف مثل آب» ضمن بیان مطلب فوق افزود: هنوز دلیل تخریب دماوند را نمی دانیم اما می توانم بگویم آب آشامیدنی دماوند همیشه از هرگونه آلودگی عاری بوده و هیچ دستور کتبی مبنی بر توقف خطوط تولید به ما ابلاغ نشده است.

وی افزود: آزمایشات کیفی آب بسیار سخت است و به همین دلیل نمونه های مختلف آب تولیدی در کارخانه دماوند در تمامی طول سال علاوه بر خود شرکت در آزمایشگاه های مستقل و همچنین آزمایشگاه اروپایی مورد پایش قرار می گیرد.

راسکائو خاطرنشان کرد: با یک بار نمونه گیری نمی توان به نتیجه دقیقی در مورد کیفیت آب دست یافت بلکه برای اظهار نظر قطعی در این مورد باید به دفعات نمونه گیری از محصول همان مخزن تولیدی انجام شود.

وی افزود:  دو سال قبل به منظور پاسخ به نیاز مشتریان مبنی بر استفاده از آب سبک تر با گوارایی بیشتر، سرمایه گذاری عظیمی را برای تولید آب آشامیدنی انجام دادیم و از آن تاریخ  دماوند آب آشامیدنی را روانه بازار مصرف کرد.

مدیرعامل شرکت دماوند گفت: دماوند متعلق به شرکتی بزرگ و بین المللی است که در تمام طول تحریم ها با ایران همکاری نزدیک و صمیمانه ای داشته است.

وی در پاسخ به سوالهای متعدد خبرنگاران در خصوص زیان این شرکت ناشی از تخریب انجام شده و امکان شکایت از اشخاص یا سازمان های مرتبط گفت: 30 روز است  که این شرکت هیچگونه فعالیتی نداشته است و در حال بررسی مالی برای برآورد  میزان ضرر و زیان هستیم اما در خصوص شکایت از اشخاص یا سازمان ها باید گفت این امر بستگی به نظر مالکان و سهامداران شرکت دارد.

راسکائو همچنین در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با امکان فشار و تهدید از سوی سازمانها و نهادهای مرتبط در خصوص عدم شکایت و پیگیری حقوقی ضرر و زیان به وجود آمده گفت: هیچ سازمان یا حتی شخصی به شرکت دماوند برای عدم شکایت فشاری یا حتی توصیه ای نکرده است و ما برای دستگاه های نظارتی احترام خاصی قائل هستیم.

گفتنی است در این نشست کاوه زرگران دبیرکل کانون انجمنهای صنایع غذایی ایران و پیمان فروهر دبیر انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی نیز حضور داشتند.
کد خبر 772be1cf19e346deaaaa03f0bc66e34e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
    0 0
    خا کنه شکایت کنن که دیگه کسی به این راحتی تهمت نزنه