صنایع غذایی> رییس هیات مدیره صنعت آبلیموی ایران با بیان اینکه در چند سال اخیر به ویژه سال گذشته، تعاملات خوبی با سازمان غذا و دارو داشته ایم اظهار داشت: نمونه برداری های مشترک با گستره سطح عرضه کشوری و تحویل نمونه ها به سازمان وهمچنین برخورد با متخلفین نیز از جمله این برنامه  ها بوده است.

مجید حجتی، رییس هیات مدیره صنعت آبلیموی ایران با بیان اینکه در چند سال اخیر به ویژه سال گذشته، تعاملات خوبی با سازمان غذا و دارو داشته ایم اظهار داشت: نمونه برداری های مشترک با گستره سطح عرضه کشوری و تحویل نمونه ها به سازمان وهمچنین برخورد با متخلفین نیز از جمله این برنامه  ها بوده است.

وی در ادامه از حمایت های موثر مدیر کل اداره نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از انجمن آبلیمو و جلسات منظمی  که در راستای رسیدگی به مشکلات این صنف برگزار می شود نیز گفت و گفت: در آخرین جلسه برگزار شده  هم مقرر گردید  ازآنجا که علی رغم ضوابط،  آبلیموهایی با بسته بندی های 3، 4 و حتی 10 لیتری در سطح عرضه مشاهده می گردد از خرید و فروش آنها در ظروفی بیش  از 2 لیترممانعت بعمل آید.

مهندس حجتی اظهار داشت: شرکت هایی که بسته بندیهایی بیش از 2 لیتر دارند حتما باید این موضوع را در قراردادهایی فی مابین خود و خریداران قید نموده ودر پرونده ای که در معاونت غذا و داروی مربوطه موجود خواهد بود نگهداری کنند. در غیر اینصورت صرفا مجاز به ارائه محصولات خود به آشپزخانه های صنعتی می باشند  که آنهم با ارائه فاکتور و قرارداد مورد تائید می باشد.

رئیس هیات مدیره صنعت آبلیموی ایران  با تاکید مجدد بر اینکه شرکت هایی که بسته بندی های 3 و 4 لیتری دارند حتما باید قرارداد با آشپزخانه های صنعتی داشته باشند اظهار داشت:  این محصولات به هیچ وجه نمی توانند در فروشگاه ها و عمده فروشی ها توزیع و بفروش برسند.

حجتی علت ممنوعیت توزیع آبلیموهای 3 و 4 لیتری را در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها را مصرف کم خانوارها وامکان ماندگاری بیش از حد دانست و عنوان کرد: این مسئله ممکن است مسائلی را در بر داشته باشد.

وی  در ادامه سخنانش به آبلیموهای بدون نشان سلامت سازمان غذا و دارو، در سطح عرضه و در تمامی میادین میوه و تره بار و میوه فروشی های کل کشور به عنوان آبلیموی طبیعی  نیز اشاره کرد و با رد این مطلب گفت:علی رغم پیگیریهای سازمان غذا و دارو نسبت به جمع آوری آبلیموهای فاقد شماره بهداشتی از سطح عرضه، متاسفانه هیچ نوع اقدامی از سوی دیگر ارگانها و سازمانهای مرتبط انجام نشده است که امیدواریم این مهم نیز در دستور کار سریع آنها قرار گیرد.

حجتی ضمن اشاره به هزینه یک و نیم میلیارد تومانی برای تهیه مکان و ایجاد و راه اندازی آزمایشگاه آکرودیته این انجمن در آینده نزدیک خاطر نشان نمود:

 برای این آزمایشگاه دستگاه های بسیار پیشرفته ای خریداری شده است و نمونه برداری ها نیز در آن انجام خواهد شد.

وی در پایان گفت: 25 کارخانه و شرکت تولید آبلیموی اصیل  در کل کشور وجود دارند که تمامی مجوزهای سازمان غذا و دارو را دریافت کرده اند.


منبع:ايفدونا

کد خبر 77737bb66ece4adda164bfcec2cced39

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =