رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه تولید لیموترش با مصرف آن در کشور هم‌خوانی ندارد، گفت: قیمت لیموترش مردادماه سال آینده کاهش می‌یابد.

سید حسین مهاجران با بیان اینکه قیمت لیمو ترش حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: قیمت این محصول از ۵۵۰۰ به ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه لیمو سنگی، تخم جیرفتی و دزفولی که از این پس وارد بازار می‌شوند، پاسخگوی نیاز مصرف کنندگان نیستند، افزود: چهار سال قبل مردم لیمو را نخریدند و محصول روی دست کشاورزان ماند پس از آن سازمان تعاون روستایی خرید کلی آن را انجام داد اما تولیدکنندگانی که زیان دیده بودند تولید خود را توسعه ندادند این مساله در کنار جمعیتی که وجود دارد و تغییر روش مصرف ( اعلام کردند که لیمو را تازه مصرف کنید) سبب افزایش قیمت آن شد.

مهاجران با بیان اینکه در تمام مجالس کشور لیمو سفارش داده می‌شود، اضافه کرد: تولید لیمو در کشورمان پاسخگوی نیاز داخل نیست و برقراری توازن میان تولید و مصرف نیاز به زمان دارد.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه وسبزی در پاسخ به این پرسش که قیمت لیمو ترش چه زمانی افت می‌کند؟ گفت: کاهش قیمت در مردادماه سال آینده اتفاق می‌افتد.

مهاجران با بیان اینکه در فروردین و اردیبهشت‌ماه لیموی میناب( لیموی دوباره یا دوبرداشته) به بازار می آید، افزود: این لیمو آبدار نیست و فقط تفاله است کسانی که آب لیموی سال گذشته را دارند با خریداری این لیمو پوره آن را با آب لیموی مانده خود مخلوط کرده و محصول خود را بعنوان آب لیموی تازه آن را به مردم عرضه می‌کنند به همین دلیل قیمت لیمو افت نمی کند.

وی با اشاره به گرانی ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت سیر نیز گفت: قیمت این محصول هم اکنون بین ۵۵۰۰ تا ۶۰۰۰ تومان است ضمن اینکه در آبان‌ماه همه کسانی که ترشی می‌اندازند از سیر استفاده می‌کنند در نتیجه قیمت آن بالا می‌رود و با اتمام این دوره قیمت نیز بطور طبیعی افت می‌کند.

منبع:مهر
کد خبر 780e3438d6964fc3971a665b2fad6925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =