صنایع غذایی> مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو تفاوت‌های "آب معدنی" و "آب آشامیدنی" را توضیح داد.

حسین رستگار گفت: "آب معدنی" و "آب آشامیدنی" تفاوت‌هایی دارند که مردم هنگام مصرف بهتر است این مطالب را بدانند.

به گفته وی، " آب معدنی" به آبی گفته می‌شود که از یک منبع ثابت مانند چشمه تامین شده، طی چهار فصل نباید محتویات آن تغییر عمده‌ای داشته باشد و برای تهیه آب معدنی بسته‌بندی شده هیچ گونه عملیات یا اصلاحی روی آن صورت نگرفته و حداکثر می‌توان از صافی‌هایی برای گرفتن مواد جامد استفاده کرد.

رستگار افزود: بنابراین "آب معدنی" بدون هیچگونه تغییری مستقیما از منبع تولید شده و به داخل ظرف بسته بندی انتقال پیدا می‌کند.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در ادامه در مورد " آب آشامیدنی" نیز اظهار داشت: "‌آب‌های آشامیدنی" قبل از بسته بندی در ظروف، تحت اصلاحات قرار می‌گیرند. به عنوان مثال با استفاده از عوامل ضدمیکروب و همچنین عبور از فیلترها با سایزها و نوع‌های مختلف مورد اصلاح قرار می‌گیرد و قابل مصرف برای برای مصرف کنندگان می‌شود. پس از این مراحل نیز در ظروف بسته بندی قرار میگیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، رستگار اظهار داشت: تنها تفاوت عمده " آب معدنی" و "آب آشامیدنی" این است که در "آب معدنی" اصلاحاتی روی آن صورت نمی‌گیرد و مستقیما بعد از آزمایش‌های مختلف در بسته بندی قرار می‌گیرد، اما " آب آشامیدنی " قبل از بسته بندی حتما تحت مراحل اصلاحی مانند میکروب کشی و حذف املاح قرار می‌گیرد.

منبع:ایسنا

کد خبر 7b026e269a2743da83264b968b1ab76d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =