مواد غذایی> همه‌ ما می‌دانیم که نوشیدن آب چقدر برای سلامتی لازم است و علاوه بر کمک به کارکرد مغز، افزایش انرژی بدن، جلوگیری از بیماری‌هایی مانند ورم مفاصل، سرطان و بیماری‌های قلبی و البته هزار و یک چیز خوب دیگر باعث کاهش وزن هم می‌شود. اما با وجود اینکه همه خوبی‌های خوردن هشت لیوان آب در روز را می‌دانیم، باز چه چیزی باعث می‌شود تا نتوانیم وظیفه‌مان در قبال بدن عزیزمان را به درستی انجام دهیم و از زیر خوردن آب در می‌رویم؟

چند راهکار ساده برای اینکه راحت‌تر و بیشتر آب بنوشیم وجود دارد که با رعایت کردنشان تا حدود زیادی اوضاع آب خوردنمان بهتر شود.

1.    طعم دلخواهتان را به آب بدهید.
به راحتی و با افزودن تکه‌هایی از میوه‌های محبوبتان علاوه بر ساختن یک سم‌زدای عالی، به خوش‌طعم کردن آب هم کمک خواهید کرد. حلقه‌های پرتقال، تکه‌های هندوانه و یا برگ‌های نعنا یا هر میوه و سبزی دیگری که دوست دارید را در آب بیندازید و آب را برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا حسابی طعم بگیرد.

2.    غذاهای تند بخورید.
خوردن غذاهای تند علاوه بر اینکه شما را تشنه‌تر کرده و وادار به خوردن آب بیشتر می‌کند، لاغری را هم تسریع می‌بخشد.

3.    از اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کنید.
بله. برای نوشیدن آب هم اپلیکیشن وجود دارد. یکی از این اپ‌ها که اتفاقا خیلی هم کارآمد و به درد بخور است، Waterlogged نام دارد. اگر بگردید تعداد خیلی زیادی اپ پیدا می‌کنید که نوشیدن مرتب آب را به شما یادآوری می‌کنند.

4.    آب را در لیوان‌های زیبا بنوشید.

باورتان نمی‌شود اگر بگویم این موضوع به ظاهر ساده برای خود من چقدر کار کرده است. یک لیوان شیشه‌ای که حس بهتری به شما می‌دهد تاثیر فوق‌العاده‌ای در نوشیدن آب بیشتر خواهد داشت.

5.    آب را دم دستتان بگذارید.
بیایید صادق باشیم. اگر مجبور باشید برای انجام کاری ساعت‌ها پشت میزتان بنشینید بلند شدن و به دنبال آب رفتن کار خیلی آسانی به نظر نمی‌رسدو در واقع بیشتر ما ترجیح می‌دهیم آنقدر بنشینیم تا به یک دلیل دیگر به جز آب خوردن برای بلند شدن از سر کارمان پیدا کنیم. برای همین خوب است که یک بطری آب دم دستمان داشته باشیم تا در حین کار از آن جرعه جرعه بنوشیم.

6.    در هنگام ورزش حتما آب به همراه داشته باشید.
درست است. پایین آمدن از تردمیل برای خوردن آب آنقدر کار سختی است که ترجیح می‌دهیم تا جای ممکن تشنه بمانیم و البته این یعنی جنایت در حق خودمان! در هنگام ورزش یک بطری نسبتا بزرگ آب در کنارتان داشته باشید تا آبی که به واسطه عرق کردن از دست می‌دهید جبران شود.

7.    مراقب کیف پولتان باشید.
با خودتان عهد ببندید در رستوران به جای هر نوشیدنی دیگری فقط آب سفارش بدهید. به این ترتیب هم در خرجتان صرفه‌جویی می‌کنید و هم حداقل یک بطری دیگر آب به بدنتان می‌رسانید. یادتان باشد اگر آب را نمام نکردید حتما آن را با خود بیاورید تا باقی آن را هم به تدریج بنوشید.

8.    آب را بخورید!
این واقعا یک کلک نیست! می‌توانید از میوه‌های سرشار از آب مانند خیار، کرفس، هندوانه و طالبی و حتی سوپی که بیشترش آب است بیشتر بخورید تا آب آنها هم جذب بدنتان شود.

9.    آب را به عنوان پیش‌غذا بنوشید!

نوشیدن یک بطری آب قبل از غذا به راستی به کم کردن وزنتان کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده هر چقدر آب بیشتری قبل از غذا بنوشید زودتر سیر می‌شوید. آب را به چشم یک پیش‌غذای لذیذ ببینید و در حالی که بقیه دارند یک سوپ خامه‌ای پر کالری می‌خورند شما آرام آرام آب بنوشید!

10.    آب خوردن را به یک عادت شبانه تبدیل کنید.
چه از مهمانی برمی‌گردید، چه از رستوران و چه از ورزش، فرقی نمی‌کند. عادت کنید قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب قبل از خواب در بهبود تعادل بدن و جلوگیری از سکته مغزی یا حمله قلبی تاثیر بسزایی دارد و اگر سعی کنید یک لیوان آب درست بعد زدن مسواک بنوشید، عادت کردن به آن هم کار چندان سختی نخواهد بود.
کد خبر 7c5b3168c98a433bad6753f0b41729a4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =