تاکنون 19 مرکز فرآوری آبزیان دارنده کد EC، شش کشتارگاه صنعتی دام و دو شرکت فرآوری‌کننده لبنیات برای معرفی به اتحادیه روسیه کاندید شده‌اند.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر گفت: در راستای صادرات محصولات شیلاتی، لبنیات و دام و طیور به کشور روسیه، جلسات مختلفی برگزار شد که ماحصل آن معرفی 19 مرکز فرآوری آبزیان دارنده کد EC و برخوردار از قابلیت صادرات محصولات دریایی به اتحادیه اروپا؛ به روسیه معرفی شده است.

مهدی خلج افزود: علاوه بر آن، شش کشتارگاه صنعتی دام نیز که دارای ظرفیت 100 هزار تن در سال را دارد نیز به روسیه معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دو شرکت تولیدکننده فرآورده‌های لبنی به نام‌های "پگاه" و "کاله" که محصولات آنها مورد تأیید سازمان دامپزشکی است، برای معرفی به اتحادیه کشور روسیه معرفی شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: شرکت‌های فوق که از سوی سازمان دامپزشکی کشور معرفی شده‌اند، باید در اتحادیه گمرکی فدراسیون روسیه به ثبت برسند و پس از آن، از قابلیت‌های ایران بازدیدی به‌عمل آید و بدین‌ترتیب ساختار صادراتی فرآورده‌های لبنی ایران به روسیه شکل بگیرد.

خلج تصریح کرد: کارخانه‌ها و کشتارگاه‌هایی که مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران است، جهت تعیین میزان سلامت و بهداشت فرآورده‌ها به کشور روسیه معرفی می‌شوند و پس از بررسی‌های انجام‌شده در این کشور، قابلیت‌ها و توان صادراتی آنها بررسی شده و به آنها اجازه صادرات داده خواهد شد.

وی یادآور شد: پس از آنکه تصمیم کشور روسیه اعلام شد، می‌توان گفت راه صادرات محصولات مختلف ایران به این کشور باز شده است.

خلج تأکید کرد: به صادرات آبزیان و فرآورده‌های لبنی و فرآورده‌های پروتئینی خوش‌بین هستم و امیدوارم روند مذاکرات به‌خوبی پیش رود.

منبع:ایانا
کد خبر 7cd7723786a440ddae429c2ba3469d6e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =