۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
مواد غذایی> حدود سی و اندی سال پیش، بستنی‌های فروشگاهی فقط کیم، یخی، قیفی و لیوانی بود. تکلیف بستنی‌خورها مشخص بود: یا کیم‌ دوقلو می‌خوردند، یا بستنی قیفی.

اولین هیجانی که من به خاطر می‌آورم، بستنی موزی و مگنوم بود که میهن به عنوان رقیب تازه‌وارد پاک وارد بازار کرده بود و انقلابی در صنعت بستنی محسوب می‌شد. بعدها کم‌کم سروکله بستنی سالار و توت‌فرنگی و بقیه پیدا شد.

حالا در سال ۹۴، اگر دلتان هوای بستنی خوردن کند، تنوع بازار به قدری زیاد است که اگر کمی سخت‌گیر و حساس به طعم و مزه باشید، حسابی سردرگم خوهید شد. امروز می‌خواهیم اندکی سر از دنیای شیرین بستنی‌ها در بیاوریم؛ پس همراه چی باشید.

بستنی‌های بازار

این روزها محصولات این برند‌ها در اغلب بقالی‌ها و سوپرمارکت‌ها پیدا می‌شود:

    کاله
    میهن
    روز
    به‌تک
    پاک
    دایتی
    دومینو

بستنی‌های کاله در هر دونوع تکی و کیلویی از تنوع بیشتری برخوردارند و احتمالا می‌توانید مزه خوبی متناسب با سلیقه‌تان بین آن‌ها پیدا کنید. هرسه برند کاله، میهن و روز کیفیت و طعم خوبی دارند. در این یادداشت من بستنی‌هایی از کاله، میهن، روز و به‌تک را انتخاب کردم.

کاله: مظهر نوآوری در بستنی



بعد از موفقیت کاله با بستنی‌های سری اسپیتامن در رقابت با مگنوم میهن که حالا دیگر تبدیل به خانواده پریما شده، این شرکت به شما این امکان را می‌دهد که با خرید یک بسته، ۶ بستنی کوچک با طعم‌های مختلف این خانواده را بچشید. قیمت این بسته هیجان‌انگیز ۸ هزار تومان است و نسبت به خرید تک‌تک بستنی‌ها از قرار هر کدام ۲۵۰۰ تومان می‌صرفد. اندازه این بستنی‌ها «مینی» (کوچک) است و شاید برای بستنی‌خورهای حرفه‌ای کافی نباشد.

    بستنی اسپیتامن ـ دبل چاکلت: شکلات! شکلات!

«دبل چاکلت اسپیتامن» از محبوب‌های کاله و رقیب سرسخت «پریما دبل چاکلت» میهن است. گرچه بسته‌بندی هر دو شرکت، آنقدر شبیه هم است که در نگاه اول نمی‌شود آن‌ها را تشخیص داد. روکش اسپیتامن، شکلات ضخیمی است با تکه‌های بادام و داخل آن بستنی خامه‌ای شکلاتی با رگه‌های شکلات قرار دارد. اگر تا حالا اسپیتامن را نچشیده‌اید، مراقب باشید شکلات زده نشوید!

قیمت: ۲۵۰۰ تومان ـ وزن: ۵±۸۰ گرم ـ انرژی: ۳۷۰ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم

    بستنی یخی جیتو، بستنی با طعم لواشک!

اگر خنکی بستنی را دوست دارید، اما طعم خیلی شیرین را نمی‌پسندید، توصیه می‌کنم این بستنی را امتحان کنید. یک بستنی یخی‌ خوشمزه که هم خنکتان می‌کند و هم طعم آن ملس است، چون کمی نمک دارد. جیتو به بستنی لواشکی معروف است و به نظر من بهترین نوع آن. جیتو در طعم‌های آلو، زرشک، لیمو آلبالو و پرتقال عرضه می‌شود. آلو ملس و زرشک جیتو کمی ترش‌تر است. لیموآلبالو به عنوان جدیدترین عضو خانواده جیتو، کمی ترش، بدون نمک و قدری گرانتر است. جیتوی پرتقال هم زیاد ترش نیست.

دهه شصتی‌های عزیز، اگر دلتان با همان بستنی یخی‌های کودکی است، پیشنهاد من سری «فروتاره» میهن (بستنی یخی پالپ‌دار) است!

قیمت: ۵۰۰ تومان ـ وزن: ۷۰ گرم ـ انرژی: ۶۸ کیلوکالری

    شیر بستنی، طعم دل‌چسب کودکانه!

دنبال یک طعم کودکانه‌اید، خیلی سافت و خیلی حال خوب‌کن؟ شیربستنی کاله همانی است که می‌خواهید. مزه ساده، یکنواخت، بدون هیچ غافلگیری، اما درعین حال خوشمزه. طعم شیر این بستنی برای دهه شصتی‌هایی که به خوردن بستنی یخی شیری با چوب‌ پلاستیکی همراه با برنامه کودک ساعت ۵ عصر عادت داشتند، نوستالژیک است.
همین بستنی، طعم شیرکاکائو هم دارد.

قیمت: ۱۰۰۰ تومان ـ وزن: ۵±۷۰ گرم ـ انرژی: حدود ۵۸ کالری


میهن، هنوز خوشمزه



    بستنی چوبی با طعم قهوه، جدید!

ظاهرش شبیه بستنی کیم خودمان است، با این تفاوت که روکش آن شکلات سفید است و بستنی داخلش قهوه. ترکیب خوبی است، اما از نگاه یک قهوه‌دوست، می‌توانست کمی تلخ‌تر باشد.

قیمت: ۱۵۰۰ تومان ـ وزن: ۶۵ گرم ـ انرژی: ۱۸۸ کیلوکالری

    بستنی ویفرنا زعفرانی، بستنی نونی سابق!

کمتر کسی است که طعم این بستنی را نچشیده باشد: بستنی خامه‌ای زعفرانی با پوشش دو نان به شکل بیضی یا مستطیل. با اینکه سال‌ها از به بازار آمدنش می‌گذرد، هنوز هم پرطرفدار است و از پرفروش‌ها. نوع وانیلی، وانیل ـ توت‌فرنگی و کاراملی‌اش بعدها به زعفرانی همیشگی اضافه شد.

قیمت: ۱۰۰۰تومان ـ  وزن: ۵±۷۵ گرم ـ انرژی: ۲۳۵ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم

    ماست بستنی یوگو، آلامُد!

بستنی ترش و شیرین و خوشمزه، به شرط آن که ماست خامه‌ای یخ‌زده و کمی شیرین دوست بدارید. روکش آن شکلات سفید است که با انواع «بِری»، همان خانواده توتیان قرمز (توت‌فرنگی، شاتوت، توت‌قرمز و بلوبری) میکس شده و مزه ترش خوبی زیر زبان شما می‌آورد. البته مزه روکش می‌توانست کمتر شیرین باشد، و ضمناً فاصله طعم‌ها ممکن است به‌نظرتان کمی زیاد بیاید. ماست‌بستنی یوگو، ترکیب ماست و خامه است.

قیمت: ۱۵۰۰ تومان ـ وزن: ۵±۶۵ گرم ـ انرژی: ۳۱۳ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم

روز: خوش‌طعم، اما کمی جای‌مانده از کاروان





    بستنی کندی‌بار روز:

یک موجود شکلاتی کوچک، بدون هیچ دستگیره یا چوب که خوردنش می‌تواند کار دوسوت باشد. روکش شکلات و تکه‌های بادام زمینی، یک لایه کارامل روی بستنی کاکائویی. شکلات متروی سابق اگر قرار بود بستنی بشود، کندی‌بار از آب در می‌آمد. مزه‌اش خوب است، اما احتمال اینکه جز انتخاب‌های همیشگی شما قرار بگیرد زیاد نیست.

قیمت: ۱۵۰۰ تومان ـ انرژی: ۲۵۶ کیلوکالری در ۱۰۰ گرم



به‌تک، خام و تازه‌کار

    بستنی! بادام زمینی به‌تک:

ترکیب ناشیانه‌ و خامی از بستنی و کره بادام‌زمینی. این بستنی واقعا بادام‌زمینی است، ‌طوری که از همه‌جای آن بو و مزه بادام زمینی به صورت تان می زند. روکش شکلات و کره، و طعم بادام‌زمینی بوداده، بستنی خامه‌ای با مزه بادام‌زمینی است که گاهی مزه آب هم می‌دهد. پیشنهاد می‌کنم امتحانش نکنید.



قیمت: ۱۰۰۰ تومان ـ وزن: ۵±۶۵ گرم ـ انرژی: روی بسته‌بندی درج نشده بود.


منبع:چی

کد خبر 7d1887d0229f40caa4a2d1eafe9ec5e6

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ارش ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    0 0
    سلام بستنی عروسکی دومینو حرف نداره نسبت به قیمتش 500 تومن عالیه
  • بهمن ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    0 0
    پس چرا از بستنی پاک چیزی نگفتید؟
  • مريم ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
    0 0
    بستني بادوم زميني به تك حرف نداره بسياااار خوش طعم و خوشمزه به معناي واقعي - ضمناً به تك بيشتر از ٢٥ ساله كه داره تو بازار كار ميكنه . خام و تازه كار ؟؟؟؟؟؟؟ عجبا !!!!!!