در سال جاری برای دومین سال متوالی مساحت کاشت سویا در آرژانتین کاهش خواهد داشت. در حال حاضر در آرژانتین مزیت تولید ذرت از لحاظ قیمت بیشتر از تولید سویا می باشد در حالی که در ایالات متحده وضعیت کاملا برعکس است. احتمالا دلیل اصلی این موضوع ادامه دار بودن مالیات بر صادرات سویا با رقم 30 درصدی تا پایان ماه دسامبر 2017 می باشد و از آن به بعد از ماه ژانویه 2018 ماهانه در حدود 0.5 درصد از این میزان کاسته خواهد شد و تا دسامبر 2019 ادامه خواهد داشت. در مقابل این در آرژانتین مالیات بر صادرات بر روی ذرت و دیگر محصولات در حال حاضر وجود ندارد.
هنوز دشوار است تا میزان کاهش کاشت سویا در آرژانتین مشخص شود. البته هنوز زمان زیادی باقی مانده تا مشخص شود تصمیم کشاورزان در آرژانتین چه میزان کاشت می باشد. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که اصل چرخش نوع کاشت در کشاورزی نیز باید رعایت شود بنابراین سویا در بسیاری از مزارع باید جای خود را به دیگر محصولات کشاورزی در این کشور بدهد. این امر باعث محدودیت در میزان تولید سویا در آرژانتین خواهد شد.
در مورد کاشت گندم در آرژانتین برآورد می شود که در فصل زراعی 2018-2017 میزان آن به بالاترین رقم 10 سال گذشته برسد. از ماه می کاشت گندم در آرژانتین آغاز خواهد شد و برآورد می شود که امسال مساحت کاشت آن به حدود 5.5 میلیون هکتار برسد در حالی که در سال قبل رقم آن 5.1 میلیون هکتار و در دو سال قبل 3.7 میلیون هکتار بوده است.
باتوجه به حذف مالیات بر صادرات گندم در آرژانتین، کشاورزان تمایل بیشتری به کاشت این محصول پیدا کرده اند. علاوه بر موارد فوق بالا بودن هزینه تولید جو و تکنولوژی بالاتر برای تولید گندم باعث خواهد شد که رقم نهایی تولید گندم در آرژانتین بالاتر برود.
احتمالا در آرژانتین در فصل زراعی 2018-2017 رقم نهایی تولید گندم به حدود 16.5 تا 17 میلیون تن برسد که کمی بیشتر فصل قبل و بسیار بالاتر از رقم تولید در متوسط 10 سال گذشته است.
کد خبر 7e960cd698cd4200a192b2858ebd8b11

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =