کشاورزی> ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده های دام و طیور که تخصیص و تامین ارز آنها انجام ولی اقدام موثر و به موقع توسط واردکنندگان انجام نشده و کالا وارد کشور نشده است، مقرر کرد که نسبت به ابطال کد تخصیص ارز اقدام و کد به وارد کنندگان واجد شرایط واگذار گردد.

 ستاد تنظیم بازار مقرر کرد تا شرکت پشتیبانی امور دام برای ترمیم ذخایر راهبردی گوشت گوساله (منجمد ۵ تکه) و گوشت مرغ منجمد تا سقف تکالیف مصوب از طریق انعقاد قرارداد پیش خرید با تولیدکنندگان توانمند در حوزه گوساله پرواری و زنجیره‌های تولید طیور اقدام نماید.

بر اساس مصوبه اعلامی، انعقاد قرارداد مشروط به استفاده از ظرفیت غیرفعال مجموعه های مذکور با نرخ مصوب اعلامی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و مصوبات هیئت مدیره در قبال تحویل نهاده مورد نیاز از جمله ذرت، کنجاله سویا و جنو به نرخ مصوب و بر اساس ضریب و مقادیر اعلامی معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی به ازای هر کیلوگرم مرغ و دام پرواری زنده خواهد بود.

این تصمیم به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده واردات گوشت گوساله منجمد و گوشت مرغ با ارز نیما و حمایت از تولید داخل بوده است.

همچنین در این ستاد درخواست شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خصوص تکمیل ذخایر استراتژیک خرید نهاده های دام و طیور (جو، ذرت و سویا) و فرآورده های پروتئینی (گوشت مرغ منجمد و گوشت گوساله منجمد) از شرکت‌های وارد کننده بخش خصوصی در قبال پرداخت وجه کالا به صورت ریالی مطرح و مشروط به تایید هیئت مدیره شرکت و خرید و فروش در سقف قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار در مورد موافقت قرار گرفت.

منبع:شاتا

کد خبر 8011b912ecb24dd89bf344051240ac46

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =