صنایع غذایی> اقتصاد غذا – تمامی فرآورده های خام دامی ازمرحله تولید تا عرضه زیر نظر سازمان دامپزشکی کنترل و پایش می شود.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم آغاز به کار نخستین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته (Meatex) طی سخنانی در جمع فعالان صنعت غذا و صنایع گوشت  ضمن بیان مطلب فوق افزود:  سازمان دامپزشکی به عنوان مرجع ملی و بین المللی سلامت فرآورده های دامی سالانه دو میلیون و 800 هزار نوبت بازرسی و نظارت در مراحل مختلف از تولید و مزرعه را  انجام  داده است.
وی  خاطر نشان کرد: سازمان دامپزشکی 12 هزار مجوز بهداشتی برای صادرات 66 قلم کالا را صادر کرده و این نشان دهنده روند رو به بهبود  کیفیت فرآورده های دامی در کشور است اما متاسفانه برخی ها با اظهاراتشان چوب حراج به سرمایه های کشور می زنند.
رییس سازمان دامپزشکی با اسشاره به پتانسیل کشور در زمینه تولید پروتئین حیوانی گفت: ایران هیچ نیازی به واردات مرغ و تخم مرغ نداردو در این زمینه صادرات نیز داریم.
خلج  افزود: تنها برای  ایجاد تنوع 10 از نیاز گوشت قرمز از طریق واردات تامین می شود.

تشکیک در صنایع غذایی و کاهش لذت مردم
در ابتدای این نشست محمدرضا مرتضوی دبیرکل خانه صنعت،، معدن و تجارت ایران نیز طی سخنانی با اشاره به سابقه 70 ساله صنعت گوشت در ایران گفت: ایران در زمینه تولید فرآورده های گوشتی از اعتبار و قدمت زیادی برخودار است و باید  برای حمایت از این صنعت گامهای اساسی برداشته شود.
وی تصریح کرد صنایع غذایی به دلیل اهمیت فراوان در جامعه با حساسیت های زیادی مواجه است و بادی شرایط را به گونها مهیا کرد تا فشار از روی صنعت غذا بردشاته شود.
مرتضوی متذکر شد:  فشار کنترل قیمت بر روی صنایع غذایی و صنعت فرآورده های گوشتی منجر به کاهش تنوع و انگیزه میان تولیدکنندگان می شود.
وی افزود: باید شرایط را طوری مهیا کرد تا برندهای مختلف صنایع فرورده های گوشتی با فرمولاسیون های مختلف نیاز مردم را تامین کنند.
دبیرکل خانه صنعت،، معدن و تجارت ایران  غذا را  بخشی از تفریح و لذت ایرانیان در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد تشکیک در صنایع غذایی و صنعت فرآورده ای گوشتی باعث کاهش لذت مرم از صنایع غذایی می شود.


کد خبر 8030d1774f774c5380cda2533a925dd0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =