۰ نفر
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
کشاورزی> رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه از شب عید تا امروز انواع میوه‌های خارجی در بازار به وفور موجود است، گفت: ورود غیرقانونی این محصولات به کشور باعث ضرر اقتصادی و ورود آفات کشاورزی می‌شود.

سید رضا نورانی رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: از شب عید تاکنون انواع میوه‌های خارجی در بازار به وفور مشاهده می‌شود.

وی افزود: پرتقال‌ مصری و ترکیه‌ای، نارنگی پاکستانی، انگور شیلی، لیموترش برزیلی، شلیل ترکیه‌ و آن هم به قیمت هر کیلو 36 هزار تومان از جمله محصولات است که ظاهرا به صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود و در بازار کاملا مشهود و در دسترس همگان است.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با ابراز تعجب از قاچاق حجم زیاد این محصولات، بیان داشت: واردات قاچاق محصولات کشاورزی مشکلاتی از قبیل ورود آفات را برای کشور به همراه دارد.

نورانی افزود: وقتی محصولی بصورت قاچاق وارد می‌شود، نظارتی بر روی آن توسط سازمان‌های مربوطه انجام نمی‌شود و این موضوع هم سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد و هم احتمال ورود آفات کشاورزی را بیشتر می‌کند.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی با بیان اینکه این محصولات با قیمت گران و 3 برابر قیمت جهانی به مصرف کننده عرضه می‌شود، تصریح کرد: با قاچاق محصول به کشور عوارض دولتی پرداخت نمی‌شود و این امر لطمه اقتصادی بزرگی را به کشور وارد می‌کند.
کد خبر 806ef6811bcd4bfd8113c2b3535e00e8

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =