کشاورزی> یک مقام آگاه گفت: در قضیه پرتقالهای فاسد شده تنظیم بازار، پای یک شرکت دولتی به نام نهاده‌های دامی جاهد دیده شده است.

بعد از اینکه اخباری مبنی بر فاسد شدن بخشی از پرتقال‌های تنظیم بازار ذخیره شده توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی مطرح شد، مطالب جدیدی از سوی یک مقام آگاه در امر ذخیره‌سازی میوه شب عید شنیده شد، مبنی بر اینکه پرتقال‌های فاسد منتقل شده به میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران متعلق به شرکت دامی جاهد ، شرکت تعاونی روستایی شمیرانات و تعاونی باغداران است.
این مقام آگاه می‌افزاید: پرتقال‌های خریداری شده توسط مباشران شرکت تعاون روستایی خریداری شده بود و به یک سردخانه در جنوب تهران منتقل شده که به دلیل سهل‌انگاری در نگهداری و عدم توزیع به موقع فاسد شده است.
این مقام آگاه میزان پرتقال‌های ذخیره‌سازی شده در یکی از سردخانه‌های جنوب تهران را حدود 9 هزار تن عنوان می‌کند و اظهار داشت که در روزهای اخیر این پرتقال‌ها برای جداسازی پرتقال‌های سالم از فاسد به میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران منتقل شده است.
براساس این گزارش: در عکس‌ها و فیلم منتشر شده از پرتقال‌های فاسد، برچسب آبی‌رنگی نهاده های دامی جاهد (NDJ) روی پرتقال‌ها قرار دارد.
ناگفته نماند که سال‌های قبل (حدود 10 سال پیش) تنظیم بازار  توسط بخش خصوصی انجام می‌شد که با ورود دلالان قیمت میوه شب عید به طور سرسام‌آوری افزایش می‌یافت، اما با ورود بخش دولتی در سال‌های اخیر و همچنین ورود وزارت جهاد کشاورزی در دو سال گذشته به امر تنظیم بازار میوه شب عید، قیمت میوه به خصوص در عید 95 منطقی شد، به طوری که رضایت تولید‌کننده و مصرف‌کننده هم نسبتا جلب شد.

بر اساس این گزارش: ما هیچ تأکیدی نداریم که تنظیم بازار را کدام وزارتخانه یا بخش برعهده داشته باشد، اما نکته اصلی این است که بهتر است با برنامه‌ریزی و هماهنگی بیشتر بین متولیان تنظیم بازار و بخش خصوصی، میوه‌های تنظیم بازار ذخیره شده به موقع به دست مصرف کننده برسد و ضایعات به حداقل ممکن برسد.

منبع:فارس
کد خبر 82f3283e003c439e80cc71e9313d1489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۴
    0 0
    شاید این شرکت پرتقال ها را برای خوراک دام در نظر داشته به همین خاطر صبر کرده تا فاسد شود. چون نام شرکت ، نهاده های دامی می باشد!!!!!!!!!!!!!!!