مواد غذایی> در هفته گذشته قیمت میوه‌های تازه بیشترین کاهش و مرغ بیشترین افزایش را در بین کالاهای اساسی به خود اختصاص دادند.

آمار بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 26 تیرماه امسال حاکی از افزایش قیمت لبنیات، حبوبات، سبزی‌های تازه، گوشت مرغ و قند و شکر است.

همچنین قیمت تخم‌مرغ، میوه‌های تازه کاهش یافته و روغن نباتی، چای، گوشت قرمز و برنج نیز بدون تغییر قیمت بودند.

براین اساس در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه 1.6 درصد افزایش داشت و سایر اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر قیمت بودند.

همچنین بهای تخم‌مرغ 2.4 درصد کاهش داشت و شانه‌ای 7 تا 10 هزار تومان فروش رفت. این در حالی است که قیمت تخم مرغ در هفته گذشته در مقایسه با هفته مشابه سال قبل 21.3 درصد کاهش یافته است.

در گروه برنج گرچه ثبات قیمت گزارش شده اما در مقایسه با هفته سال قبل 0.1 درصد افزایش قیمت وجود دارد. حبوبات نیز در این دو دوره به ترتیب 0.2 و 0.8 درصد افزایش قیمت داشت.

اما میوه‌های تازه در هفته اخیر با 12.7 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته و 27.1 درصد کاهش نسبت به هفته مشابه سال قبل بیشترین ریزش قیمت را در بین اقلام خرده‌فروشی کالاهای اساسی داشته است. در گروه سبزیجات نیز رشد 1.6 درصدی قیمت مشهود است.

همچنین گوشت مرغ بیشترین افزایش قیمت را با چهار درصد در هفته گذشته به خود اختصاص داده و در سطح شهر کیلویی شش هزار تا 6200 تومان به فروش رفته است. این در حالی است که گوشت قرمز تغییر قیمتی نداشته است.

این درحالی است که در هفته گذشته بهای قند 0.1 درصد و شکر 1.2 درصد افزایش داشت، ولی قیمت روغن نباتی جامد 0.1 درصد کاهش داشت. قیمت چای خارجی و روغن نباتی مایع نیز ثابت ماند.

منبع:ایسنا
کد خبر 844c9ebae630438e9a9c259dd2f84945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =