مواد غذایی> عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در واکنش به وضعیت نابسامان قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی در بازار گفت: وزارت جهاد کشاورزی نتوانست طرح انتزاع را به عنوان یک قانون مصوب و سازنده، به خوبی پیاده و اجرایی کند.

حسین نیازآذری با انتقاد از عدم کنترل و تنظیم قیمت در بازار از سوی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس طرح انتزاع تمامی اختیارات کنترل و تنظیم بازار بصورت قانونی از وزارت صنعت گرفته و به وزارت جهاد داده شد، اما تا به امروز شاهد اتفاقات مثبت و امیدوارکننده ای در این بخش نبودیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح انتزاع به خودی خود یک قانون مثبت و سازنده محسوب می شود که هم اکنون در مرحله اجرا به مشکل برخورده است گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی در بازار که در برخ مواقع بصورت خودسرانه و بدون دلیل گران شده نمی توان نمره قبولی به متولیان اجرای این طرح داد. طبیعتا وزارت جهاد کشاورزی باید فکر عاجلی برای برطرف کردن این مساله بکند و با یک برنامه ریزی جامع و فوری وارد میدان شود.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمیسیون کشاورزی چندی پیش میزبان وزیر جهاد کشاورزی بود گفت: محمود حجتی در جلسه مشترک با نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون کشاروزی توضیحاتی را در مواجهه با انتقادات اخیر ارائه کرد که در نهایت قرار شد طی مدت معین و مشخص نسبت به برطرف کردن این وضعیت وارد عمل شود.

نیازآذری در خصوص احتمال بازگشت مسئولیت اجرایی طرح انتزاع از وزارت جهادکشاورزی به وزارت صنعت را بسیار بعید دانست و خاطر نشان کرد: این مساله را باید غیر عملی دانست و باید فعلا به وزارت جهاد کشاورزی فرصت داد تا در مدت معین به تدوین واجرای برنامه‌های مورد نظرش بپردازد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی در خاتمه در پاسخ به این سوال که دلیل افزایش قیمت 10 درصدی مواد لبنی چیست گفت: در حال حاضر باید این مساله در تهران و شهرهای بزرگ بررسی شود و سپس در خصوص آن با دقت و اطلاعات کافی اظهار نظر کرد.

به گزارش خبرنگار ملت، طی روزهای اخیر برخی از شرکت های مواد لبنی مبادرت به افزایش 10 درصدی محصولات خود کرده اند.


منبع:خانه ملت
کد خبر 855993da70dc4302a446c7c17b70fb86

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =