مواد غذایی> مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، از کاهش نرخ گندم و آرد آزاد تحویلی به واحدهای نانوایی آزادپز از هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال به ۹ هزار ریال خبرداد و گفت: قیمت نان توسط کارگروه های آرد و نان استانی تعیین می شود و در حال حاضر هرگونه افزایش قیمت نان آزادپزها غیرقانونی است.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، دکتر علی قنبری گفت: براساس مصوبه دولت از ابتدای سال جاری تاکنون به دلیل کاهش نرخ گندم و آرد تحویلی به نانوایی های آزادپز، باید این واحدها قیمت نان را کاهش دهند. زیرا قیمت قیمت گندم فروش آزاد دولت از ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال به ۹ هزار ریال یعنی معادل ۳۵۰۰ ریال کاهش یافته است.

دکتر قنبری اضافه کرد: در صورت درنظر گرفتن نرخ تورم، هزینه های کارگری، بیمه، مالیات و انرژی، هرگونه افزایش نرخ از طریق کارگروه های آرد و نان استان ها به ریاست استانداران تعیین و مصوبه آن توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت و سازمان حمایت ازتولید کنندگان و مصرف کنندگان ابلاغ می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی هرگونه افزایش نرخ توسط واحدهای نانوایی آزادپز را غیرمنطقی و بی انصافی در حق مردم دانست و ازدستگاه های نظارتی همچون سازمان تعزیرات حکومتی خواست تا با متخلفان برخورد قانونی کنند.

وی اظهارداشت: گندم برای تولید آرد یارانه ای با قیمت ۶ هزار و ۶۵۰ ریال و گندم و آرد آزادپزها با قیمت ۹ هزار ریال به کارخانجات آردسازی عرضه می شود.

براساس مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳، قرار بود ۲۰ درصد از سهمیه آرد دولتی با نرخ آزاد عرضه شود که تا پایان فروردین ماه ۹۴ به طور متوسط ۱۵ درصد ازنانوایی های کشوردر قالب آزادپزی فعالیت می کنند.
کد خبر 866702aad6d74b5e83554dbc3d0d1ea4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =