کشاورزی> بر اساس آخرین نامه محمود حجتی به معاونت اجرایی رئیس جمهوری؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان دستگاه‌های بازرسی، دامداران و نماینده وزارت جهاد کشاورزی در جلسه‌ای تکلیف قیمت شیرخام را نهایی می‌کنند.


معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از تعیین تکلیف قیمت شیر در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بر اساس آخرین نامه‌ای که وزیر جهاد کشاورزی به معاونت‌های ذی‌ربط در حوزه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرده، قرار است به‌زودی نرخ مشخصی برای شیرخام اعلام شود.

حسن رکنی افزود: چندی است قیمت یک‌هزار و 440 تومانی شیرخام در کشور رعایت نمی‌شود و تنها شیری که توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از دامداران در قالب طرحی خاص خریداری می‌کند، با این قیمت است و کارخانه‌ها از خرید شیرخام با این قیمت امتناع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شیرخام در کشور دارای قیمت‌های متنوعی است، به‌گونه‌ای که از یک‌هزار و 100 تا یک‌هزار و 200 تومان و شاید اندکی بیشتر یا کمتر در نوسان است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی ادامه داد: در جلسه‌ای که به‌زودی با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان دستگاه‌های بازرسی و احتمالاً نماینده دامداران و وزارت جهاد کشاورزی برپا می‌شود، امیدواریم که به قیمت واحدی در این حوزه دست پیدا کنیم.

رکنی تصریح کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز در این بخش پس از برگزاری جلسه فوق، تمهیداتی را می‌اندیشد تا حق دامداران ضایع نشود.

وی یادآور شد: تولید شیرخام کشور به دست دامدارانی انجام می‌شود که در تمامی ادوار تاریخی مظلوم واقع شده‌اند و همیشه ضرر و زیان متوجه آنها بوده است، اما راهی نمانده تا این بخش مورد حمایت ویژه معاون اول رئیس جمهوری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرند.

منبع:ایانا
کد خبر 86a73638919348bea6634a1ac3c33d32

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =