مواد غذایی> یک کارشناس حوزه غذا با بیان اینکه تغذیه سالم یکی از مهمترین و شاید اساسی ترین راه دستیابی به سلامت جسم و روح انسان است گفت: غذاها اهمیت خاصی در حفظ سلامتی انسان دارند. از دیدگاه حکما، غذا علاوه بر اینکه انرژی لازم برای سوخت و ساز و ترمیم بافت‌ها را تأمین می‌کند، بر روی کل بدن اثرات مثبت و منفی از خود بر جای می‌گذارد.

علی معنوی خاطر نشان کرد: تغییر سنت‌های گذشته و شیوه‌های جدید زندگی منجر به تغییر در الگوهای غذایی از جمله مصرف زیاد فست فودها و غذاهای غیرخانگی، دریافت چربی‌ها شده است. این امر موجب افزایش شیوع بیماری‌هایي نظیر چاقی، بیماری‌های قلبی – عروقی، سرطان و دیابت شده است.
مدیر مجموعه غذایی پسران معنوی با بیان اینکه غذای سالم عاری از مواد زیانبخش و مضر و متشکل از اجزای مفید برای سلامت مصرف کنندگان است گفت: غذاهای بومی حاصل پیام های فرهنگی بوده نقش بسزایی در افزایش ارتباط نسل ها و حفظ هویت فرهنگی ایفا می کنند. 
به گفته وي روی آوردن به غذاهای آماده، و به اصطلاح مدرن و به فراموشی سپردن غذاهای سنتی و بومی در هر منطقه یکی از چالش های تغذیه مردم میهن مان در حال حاضر می باشد. 
معنوی با بیان اینکه حلیم جزو معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای سنتی ایران است که معمولاً در فصل پاییز و زمستان، در وعده صبحانه پای ثابت سفره‌های ایرانی است تصریح کرد: حلیم به دلیل داشتن گندم، علاوه بر خاصیت سیرکنندگی بالا منبع بسیار خوب روی، منیزیم، آهن و نیاسین است. البته اگر در تهیه این غذا از گندم سبوس‌دار که فیبر زیادی دارد استفاده شود، در بهبود برخی از بیماری‌های دستگاه گوارش، سرطان روده و سینه نیز موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: فیبر موجود در گندم سبوس‌دار با کاهش کلسترول خون، کاهش فشارخون، کنترل قندخون و کاهش احتمال لخته شدن خون باعث سلامت بهتر قلب و کاهش بیماری‌های قلبی می‌شود. 
مدیرمجموعه غذایی پسران معنوی  با بیان اینکه اين مجموعه به عنوان يكي از ارائه دهندگان خوشنام غذاهاي سنتي با دو شعبه  در حال ارايه خدمات غذايي به هموطنان ميباشد اما متاسفانه بعضا ديده شده برخي با سو استفاده از اين نام به ارايه غذاهاي سنتي بي كيفيت مي پردازند.
علي معنوي با بيان اينكه سلامت غذايي مردم از نكات بسيار حائز اهميت ميباشد افزود: برای خوشبخت بودن باید جسم سالم و روح آرامی داشت و اگر جسممان را با خوردن غذاهای مفید سالم نگه داریم در نتیجه روحی آرام و سرحال خواهیم داشت.
کد خبر 88f1e0f8e9704d27843c9ec2f5421eb0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =