کشاورزی> عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس پیشنهاد نمایندگان وزارت جهاد سازندگی باید تا سال دوم برنامه ایجاد شود.

ایرج ندیمی با اشاره به اینکه 11 ماده از لایحه برنامه ششم توسعه تا کنون در کمیسیون تلفیق برنامه به تصویب رسیده است،‌ اظهار داشت:‌ یکی از موضوعات مهم تشکیل وزارت جهاد سازندگی، مربوط به امور روستا است که بر اساس پیشنهاد نمایندگان، تصویب شد.

وی ادامه داد:‌ البته دولت با تشکیل سازمان جهاد سازندگی موافق بوده، اما با ایجاد وزارتخانه برای این موضوع مخالف است. طبق این پیشنهاد دولت موظف است، در سال اول برنامه مقدمات آن را فراهم و در سال دوم این وزارتخانه تشکیل شود.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم مجلس با اشاره به دیگر مصوبات این کمیسیون، یادآور شد: در مورد مسائل مربوط به محیط زیست، حقابه و انتقال آب بین حوزه‌های داخلی و تأمین کامل آب پایین‌دست و همچنین حقابه تالاب‌ها و حفظ شرایط طبیعی آنها تصمیماتی گرفته شد. همچنین امکان تصفیه آب و برگشت آن به شبکه توزیع مد نظر قرار گرفت.

به گفته ندیمی، همچنین در رابطه با کمک‌های فنی مقرر شد دولت جهت ایجاد شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و بهبود نظام توزیع و کاهش واسطه‌گری تسهیلات ارزان قیمت به این موضوع اختصاص دهد.

نماینده لایجان در مجلس عنوان کرد:‌ همچنین طبق مصوبه کمیسیون آن دسته از صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی مانند شالی‌کوبی‌ها که مشمول مالیات ارزش افزوده می‌شوند، تا یک مرحله قبل از تولید محصول از این مالیات معاف خواهند شد.

منبع:فارس
کد خبر 890f6125afa742c98918b1e15158177a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =