مواد غذایی> رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: علیرغم تلاش‌های صورت گرفته مرغ، تخم‌مرغ و گوشت هنوز مجوز صادرات به روسیه را دریافت نکرده‌اند.

حسین صفایی از برگزاری بزرگترین بازار مواد غذایی روسیه در مسکو به نام فود سیتی و رزرو غرفه‌ برای حضور ایرانیان خبر داد و اظهار کرد: تولیدکنندگان و تجار ایرانی می‌توانند با خدماتی که از شرکت مشاوره‌ای زال دریافت‌ می‌کنند با راحت‌ترین شرایط در این نمایشگاه شرکت کنند.

وی افزود: تعداد غرفه‌هایی که برای عرضه محصولات غذایی ایرانی رزرو شده بسیار زیاد است اما حضور گسترده در این نمایشگاه بستگی به این دارد که تا چه حد بتوان برای حضور ایرانیان انگیزه ایجاد کرد و بازاریابی مناسبی صورت گیرد.

رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ادامه داد: در محصولات دامپروری هنوز گوشت، مرغ و تخم‌مرغ اجازه صادرات به روسیه پیدا نکرده‌اند و سازمان دامپزشکی درحال پیگیری است تا بتواند مجوز صادرات این محصولات را دریافت کند، اما ماهی، میگو و لبنیات آن‌هم برای برخی شرکت‌های تولیدکننده مجوزهای لازم برای صادرات به این کشور را دریافت کرده اند.

به گفته صفایی مابقی محصولات غذایی برای صادرات به روسیه مشکلی ندارند و تجار می‌توانند به شرکت ایرانی مشاوره‌ای زال مراجعه کنند تا در این نمایشگاه حضور داشته باشند و بتوانند تولیدات خود را در بازار روسیه عرضه کنند.

وی عنوان کرد: شرکت‌های ایرانی علاقه‌مند می‌توانند از این طریق هر نوع خدمات از قبیل ترانزیت، ویزا، و استقرار در مسکو برای حضور در نمایشگاه فود سیتی را دریافت کنند.

معامله تضمینی ذرت، جو و نخود در بورس


رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد: امسال خرید و فروش برخی محصولات کشاورزی از طریق بورس و قانون قیمت تضمینی انجام شد به گونه‌ای که حداقل 500 هزار تن ذرت و بیش از 30 هزار تن نخود در تالار بورس عرضه شد.

صفایی گفت: قانون قیمت تضمینی برای دو محصول جو در استان کرمانشاه و ذرت در استان خوزستان اجرا می‌شود که ساز و کارهای لازم انجام شده و خرید یان دو محصول در سال جاری از طریق بورس صورت می‌گیرد.

منبع:ایسنا
کد خبر 89e71ffd7c39483983caf978a051e902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =