کشاورزی> وزیر کشاورزی ترکیه در کنفرانس خبری با وزیر کشاورزی ایران با بیان اینکه ایران دروازه ورود ترکیه به بازار کشاورزی آسیا خواهد شد، گفت:مبادلات کشاورزی ایران با ترکیه به 30 میلیارد دلار می‌رسد.

وزیر جهاد کشاورزی ایران که در ترکیه به سر می‌برد، با همتای ترک خود دیدار داشته و طی کنفرانس خبری که دیروز برگزار شد دو وزیر اعلام کردند که دو طرف قرار است افزایش مبادلات کشاورزی را از 10 میلیارد دلار به 30 میلیارد دلار برسانند. 

فراک‌کلیک وزیر غذا، کشاورزی و امور دام ترکیه که در کنفرانس خبری با وزیر جهاد کشاورزی ایران صحبت می‌کرد، گفت: فرصت‌های بالقوه زیادی برای مبادلات کشاورزی بین دو کشور وجود دارد.

کلیک گفت: تصمیم داریم تا همکاری‌های دوجانبه در بخش کشاورزی را افزایش داده و حجم تجارت 10 میلیارد دلاری کنونی را به 30 میلیارد دلار برسانیم و فرصت‌های اشتغال زیادی بین جمعیت 160 میلیون نفری ایران و ترکیه وجود دارد. 

وزیر کشاورزی ترکیه همچنین گفت: ایران دروازه ورود به آسیا برای ترکیه است و ترکیه می‌تواند دروازه ورود به اروپا برای ایران باشد. 

وی همچنین تصریح کرد: با درگیری‌های منطقه‌ای که وجود دارد، ما روی اینکه چگونه فرصت‌های موجود بخش کشاورزی را گسترش بدهیم باید متمرکز باشیم.

کلیک گفت: مشکلات حمل و نقل در بخش تجارت کشاورزی در مدت این دیدار بحث و بررسی شد و دو کشور قرار است تجربیات خود را برای مدرن کردن بخش کشاورزی در اختیار همدیگر قرار دهند. 

وزیر کشاورزی ترکیه گفت: منطقه ما در دایره آتش قرار دارد و به این دلیل، صرفاً درباره بخش کشاورزی صحبت کردیم و اتحاد مسلمانان جهان برای فائق آمدن بر مشکلات کنونی بسیار ضروری است. 

همچنین حجتی وزیر جهاد کشاورزی ایران هم در این کنفرانس خبری اعلام کرد: دو کشور دوست ایران و ترکیه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی با همدیگر همکاری می‌کنند. 

حجتی اضافه کرد که ترکیه حمایت بسیار خوبی را در زمان تحریم ایران داشته و از این بابت از این کشور تشکر کرد. 

حجتی همچنین افزود: در زمان کودتا در ترکیه، مسئولان ایرانی حتی نخوابیدند و حمایت خودشان را از این کشور اعلام کردند. 

حجتی گفت: ترکیه و ایران ظرفیت‌های زیادی برای کمک به همدیگر در بخش‌های تجارت کشاورزی دارند و ما از این فرصت‌ها استفاده خواهیم کرد. 

وزیر جهاد کشاورزی ایران همچنین گفت:‌ فعالان اقتصادی دو کشور در دیدار هفته جاری گفت‌وگوهای سازنده‌ای داشته‌اند و خواستار اجرایی شدن همکاری‌ها بودند. 

وزیر کشاورزی ایران همچنین با اشاره به درگیری‌های منطقه‌ای گفت: اسلام عامل خشونت نیست و با نام اسلام نگرانی‌هایی ایجاد می‌کنند. اسلام دین رحم و شفقت است و باعث اتحاد می‌شود. 

منبع:فارس
کد خبر 8a0e033cfc014e36a3882672538ce695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =