سازمان بازرسی کل کشور ظهر امروز برای دستیابی به یک جمع‌بندی مشخص درباره سرانه مصرف و نیاز به واردات با حضور مسئولان بخش دولتی و خصوصی برنج تشکیل جلسه‌ داد.


دبیر انجمن برنج ایران با اعلام این خبر گفت: سازمان بازرسی کل کشور ظهر امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، انجمن برنج و سایر کارشناسان بخش تشکیل داد تا به بررسی و رفع تناقضات آماری درباره سرانه مصرف برنج، میزان تولید و نیاز به واردات بپردازند.

جمیل علیزاده شایق افزود: بنا بر آمار اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر ایرانی سالانه 40 تا 42 کیلوگرم، وزارت جهاد کشاورزی 39 کیلوگرم و مرکز پژوهش‌های مجلس و انجمن برنج 36 تا 37 کیلوگرم برنج مصرف می‌کند و توافق جامعی بر نیاز کشور به واردات این محصول وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت، میزان نیاز کشور به واردات این محصول را بالا می دانست که همین امر باعث شد تنها در سال 92 اجازه واردات دو میلیون برنج به کشور داده شود که در جلسه امروز همه مسئولان و کارشناسان بر بدون ضابطه و منطقی بودن این میزان تاکید کردند.

دبیر انجمن برنج ایران ادامه داد: این جلسات در ماه‌های دیگر نیز ادامه خواهد داشت تا یک جمع‌بندی کلی درباره سرانه مصرف و نیاز به واردات حاصل شود.

علیزاده شایق تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز اعلام کرده است که حصول صورت یک جمع‌بندی کلی و همه‌جانبه، بر اساس آن عمل خواهد شد، اما در مقطع فعلی سرانه مصرف 39 کیلوگرم و نیاز سالانه کشور سه میلیون تن مورد تأیید است.

وی یادآور شد: در این جلسه همچنین عنوان شد که در صورت رسیدن به یک جمع‌بندی کلی درباره سرانه مصرف برنج، سازمان بازرسی کل کشور با واردات بیش از نیاز برخورد کند.

منبع:ایانا
کد خبر 8bd9e1e0495646059638f3b3cf6e2974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =