پگاه تهران موفق به صادرات حدود هشت‌هزار تن محصول به ارزش ریالی حدود 540 میلیارد ریال برابر با 21.5 میلیون دلار شد که از نظر ریالی 220 درصد و از نظر مقداری 125 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش روابط عمومی پگاه تهران، آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران با حضور هاشمی، استاندار تهران؛ حسین طلا، نماینده مجلس شورای اسلامی؛ یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران؛ یدا... صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و جمعی از فعالان اقتصادی روز یک‌شنبه 25 آبان‌ماه در هتل اسپیناس برگزار شد.

در این آیین از 27 شرکت صادرکننده استان تهران ازجمله شرکت شیر پاستوریزه "پگاه تهران" که بیشترین حجم صادرات با ارزش افزوده بالا (21.5 میلیون دلار) در سال 93 را داشتند، تجلیل شد.

بنا بر این گزارش، یدا... صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان تهران درمیان جمعی مسئولان و فعالان اقتصادی استان، با بیان اینکه تولید و صادرات کشور به‌ویژه در یک سال اخیر رشد خوبی داشته است، گفت: میزان صادرات کالای استان تهران در سال 92 نسبت به سال 91 از لحاظ وزنی بیش از 111 درصد و از لحاظ ارزشی به میزان 3.3 درصد افزایش داشته است.

یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی استان تهران نیز در این برنامه تأکید کرد: برای رسیدن به بازارهای هدف صادراتی، با شرکت‌های مطرح در دنیا هماهنگ و شریک شرکت‌های بزرگ شوید.

ایران ناچار به پیوستن به سازمان تجارت جهانی

هاشمی، استاندار تهران هم در این مراسم با اشاره هجوم شرکت‌های خارجی پس از تحریم و لزوم هوشیاری صاحبان صنایع کشور اظهار داشت: 97 درصد اقتصاد دنیا جذب سازمان تجارت جهانی شده است و سه درصد باقیمانده ازجمله ایران هم ناچارند به این سازمان بپیوندد.

احمد جریان، مدیرعامل پگاه تهران نیز در این مراسم گفت: شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در سال 92 با هدف افزایش صادرات غیرنفتی هرچند با سهم ناچیز، در بالا بردن میزان تولید، افزایش بهره‌وری، پوشش هزینه‌های سربار و حضور در بازارهای جدید تصمیم به افزایش 20 درصدی صادرات نسبت به سال قبل گرفت.

وی افزود: در این راستا با بهره‌گیری از نظرات مشاوران مجرب، تشکیل تیم‌های قوی بهبود، بررسی ظرفیت‌های خالی، بررسی بازارهای صادراتی، کشش‌های بازار، شناسایی محصولات مورد نیاز مشتریان، تغییر بسته‌بندی بنا به سلیقه و خواست مشتری و بهبود ساز و کار صادرات، موفق به صادرات حدود هشت‌هزار تن محصول به ارزش ریالی حدود 540 میلیارد ریال شدیم.

گفتنی است، شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران در این مراسم به‌عنوان تنها نماینده صنایع لبنی مورد تشویق و تقدیر قرار گرفت.

منبع:ایانا
کد خبر 8e366c6020fa4286ae0ee8745d771e53

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =