کشاورزی> معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای حمایت از کشت برنج در مناطق گیلان و مازندران برنامه‌ ویژه‌ای داریم، گفت: با اجرای این طرح طی 8 سال به خودکفایی 60 درصدی در تولید برنج می‌رسیم.


عباس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به عدم حمایت از کشت برنج در مناطق کم آب، دولت برای کشت این محصول در گیلان و مازندران  برنامه ویژه‌ای دارد، گفت: برای حمایت از کشت برنج در مناطق گیلان و مازندران به ازای عدم حمایت از کشت برنج در مناطق کم آب طرح ویژه‌ای تهیه شده است.

وی افزود: این طرح یک بسته کامل است و شامل دامنه وسیعی از مزرعه، تحقیق، ترویج، نوسازی، کیفیت و مکانیزاسیون است که در صورت عملیاتی شدن به صورت ویژه تولید برنج افزایش خواهد یافت.

کشاورز با بیان اینکه واردات برنج همچنان ممنوع است، اظهار داشت: با فراهم شدن موجبات اجرای طرح ویژه حمایت از تولید برنج طی یک بازه زمانی 7 - 8 ساله از خودکفایی 45 درصدی به 60 درصدی در تولید برنج خواهیم رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در کشور سالانه به 3 میلیون تن برنج نیاز داریم که حدود یک میلیون و 800 هزار تن آن  در داخل تولید و حدود یک میلیون و 200 هزار تن آن از طریق واردات تأمین می‌شود.

کشاورز به ممنوعیت واردات شکر اشاره کرد و گفت: امسال علیرغم کاهش سطح زیر کشت چغندر در میزان تولید افزایش عملکرد داشته‌ایم.

منبع:فارس
کد خبر 8fb97d08730e4fa29b04516d0ebbd3a9

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =