۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
غذا و تغذیه> هله هوله های سالم یا میان وعده ها، نقش مهمی در تغذیه صحیح دارند که در زمانهای مختلف ​نیاز های بدن را تامین می کنند، در بسته سلامت امروز با هله هوله های سالم آشنا خواهید شد.

 شما هم از آن دسته افرادی هستید که وقتی وارد خونه میشین یا پای تلویزیون میشینین، دوست دارید فورا خودتون راو با یک خوردنی مشغول کنید؟ خشکبار یکی از بهترین جایگزین‌ها برای چیپس و پفک هست!
 
کپسولی به نام کشمش 
خوردن کشمش شما را از پوکی استخوان در امان نگه می‌دارد و آهن، پتاسیم، کلسیم و ویتامین B به بدن‌تان می‌‌رساند. خوردن کشمش استرس‌هایتان را کم می‌کند و برای فعالیت‌های روزانه‌تان به شما انرژی (Energy)می‌دهد. 

هر چند چای ممکن است فرآیند جذب آهن را کاهش دهد اما مطمئناً مصرف کشمش با چای خیلی بهتر از مصرف قند است.

به یاد برنجک‌های قدیم
برنجک خانگی یک میان وعده مناسب برای بچه‌هایی است که در سن رشد قرار دارند. برای درست کردنش کافی(Enough) است چند پیمانه برنج را به مدت چند ساعت خیس کنید. بعد از خشک شدن به‌طور کامل، در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را کمی تفت بدهید تا پف کند. دانه‌های برنجک به همراه گردو می‌تواند ترکیب خوشمزه و مفیدی باشد. همین حالا دست به کار شوید.
 
گندمک، جرقه‌های خانگی
این روزها بعضی از کارخانجات، گندمک را به شکل صنعتی تولید می‌کنند اما درست کردن آن راحت و بی‌دردسر است. کافی است مقداری گندم را بپزید و پس از خشک شدن در یک تابه روغن کنجد یا ذرت بریزید و آن را تفت دهید. در آخر می‌توانید کمی عسل به آن اضافه کنید. بیشتر بچه‌ها دوست دارند گندمک را با شیر بخورند. در این صورت بهتر است شیر را به جای شکر با عسل شیرین کنید تا خواص بیشتری به عصرانه‌شان افزوده شود.
 
فشارخون دارید؟ شاهدانه بخورید
خوردن شاهدانه تاثیر ضدافسردگی دارد و سیستم ایمنی بدنتان را هم افزایش می‌دهد. ضمن آنکه این دانه خوشمزه به حفظ سلامت پوست و موی شما هم کمک می‌کند.

توت سفید بخورید
توت سفید سرشار از آهن و ویتامین C است. پس کم خون‌ها از خوردن آن غافل نشوند. ضمن آنکه قند طبیعی آن ضرر ندارد و به خاطر داشتن فیبر، ملین خوبی برای دستگاه گوارش به حساب می‌آید.

سویاخور شوید
سویا سرشار از کلسیم است و علاوه بر آن به جذب این ماده حیاتی در بدنتان هم کمک می‌کند. آجیل سویا، بدن شما را در برابر عفونت‌ها مقاوم می‌کند و یک خوراکی مقرون به صرفه به شمار می‌رود.

کنجد فقط برای روی سنگک نیست
کنجد سرشار از زینک است و شما با خوردن آن از مصرف قرص‌های این ماده بی نیاز می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم مخلوط کنجد و شاهدانه را حتما امتحان کنید. ضمن آنکه می‌توانید ارده (کنجد نرم و ساییده) به همراه عسل را به عنوان یک وعده مقوی و خوشمزه به برنامه غذایی تان اضافه کنید.

چیپس، پفک، انواع اسنک ها، ویفرها، شکلات ها و... همگی از جمله تنقلات فانتزی غیر ضروری است که به جهت دارا بودن نمک، روغن، مواد طعم دهنده، رنگ دهنده، مواد شیرین و نگه​دارنده محدودیت مصرف دارد. نمک زیاد این محصولات سبب آسیب به کلیه ها و پرفشاری خون خواهد شد. رنگ های به کاررفته باعث بروز اختلالات رفتاری، اضطراب، تندخویی و حساسیت شده و روغن های چند بار مصرف سرخ کردنی طی حرارت های بالا با ایجاد رادیکال های آزاد پراکسید، مواد سرطان زایی را ایجاد می کند که مصرف دراز مدت آن سبب ابتلای مصرف کننده به انواعی از سرطان ها می شود. از اینرو،​ بهتر است، خانواده ها میان وعده های سالم را جایگزین هله هوله های ناسالم و صنعتی کنند.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 8fd7151c317342d1b93cf1e166b3a5bd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =