وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای گسترش بخش اشتغال، صنعت و اشتغال روستایی چهار طرح را تصویب کرد.

تارنمای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه بررسی این گفت: آخرین تحلیل‌های آماری از اشتغال ایجاد شده 9ماهه امسال نشان می‌دهد بخش‌های صنعتی در صنایع خرد که در حاشیه روستاها شکل گرفته‌اند، مثل صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، توانسته‌اند بخش زیادی از اشتغال پایدار را به خود اختصاص بدهند.
«علی ربیعی» افزود: براساس نتایج این جلسه قرار شد آیین نامه‌ها به نحوی اصلاح شود که بخش‌های تولیدی و اشتغال‌زا که در حوزه‌های صنعتی و روستایی همپوشانی دارند، بدون محدودیت‌های اداری، بسرعت به مرحله بهره‌برداری عملیاتی برسند.
استفاده بیشتر از توانمندی «صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک» برای بررسی ضمانت طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات از محل منابع اختصاص یافته در برنامه اشتغال فراگیر همسو با قانون حمایت از توسعه اشتغال روستایی و عشایری یکی از این مصوبات بود.
همچنین موضوع استفاده عملیاتی از ظرفیت‌ها و برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در طرح کارورزی و مهارت‌آموزی نیروی کار در شهرهای دارای کمتر 10 هزار نفر و نواحی روستایی به تصویب رسید تا رشته‌های پرکشش برای اشتغالزایی در بخش صنعت آموزش داده شود.
سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به صورت رسته‌ای در سطح ملی، طرح‌های سرمایه‌گذاری ملی بخش روستایی را بررسی و به کمیته فنی ملی معرفیمی کند تا در صورت تایید برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شوند.
طراحی و ارائه برنامه‌های راهبردی آماده سازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای دریافت پیشنهاد رسته‌های جدید با هدف دریافت تسهیلات از محل اشتغال فراگیر ملی و روستایی و عملیاتی شدن پیشنهادها در شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران، مصوبه دیگر این نشست بود.
به گزارش ایرنا، ساماندهی بازار کار از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
کد خبر 902ea4bf893d4364867a1f69a4ff6cca

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =