کشاورزی> واردات نهاده‌های دامی در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ نسبت به دوره مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی کاهش ۱۱ درصدی و به لحاظ ارزشی کاهش ۹ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران(اوندا)، در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۴ میلیون و ۳۱۵  هزار و ۹۹۴  هزار تن نهاده‌های دامی وارد کشور شده است که این رقم در مقایسه با واردات ۱۶ میلیون و ۳۱ هزار و ۸۳۰ تنی نهاده های دامی در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی  ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

بر اساس این گزارش، ارزش دلاری واردات نهاده‌های دامی در ۱۱ ماهه سال گذشته ۴ میلیارد و ۷۳۴ میلیون و ۷۴۰ هزار دلار بوده است که این رقم در سال جاری با کاهش ۹ درصدی به ۴ میلیارد و ۲۹۶ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۱۶۰ دلار رسیده است.

 بر اساس این گزارش، میزان واردات ذرت در ۱۱ ماهه سال جاری ۹ میلیون و ۱۹۵هزار و ۹۹۸ تن به ارزش  بیش از ۲ میلیارد و ۳۱۲ میلیون دلار بوده است که در مقایسه با واردات ذرت در ۱۱ ماهه سال گذشته به وزن ۸ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۷۸۰ تن به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۸۹ میلیون دلار به لحاظ وزنی رشد ۱۳ درصدی و به لحاظ ارزشی رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

 گفتنی است، در ۱۱ ماهه سال گذشته ۳ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۱۵۰ تن جو به ارزش ۹۵۳ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار وارد کشور شده است که مقایسه این میزان با واردات یک میلیون و ۷۰۳ هزار  و ۷۸۲ تنی  جو به ارزش بیش از ۴۲۲ میلیون و ۵۰۷ هزار دلاری در دوره مشابه سال جاری کاهش ۵۵ درصدی وزنی و کاهش ۵۶ درصدی ارزشی واردات این کالا را نشان میدهد.

 لازم به ذکر است، در ۱۱ ماهه سال جاری واردات کنجاله سویا یک میلیون و ۶۱۵ هزار و ۲۶۷ تن به ارزش بیش از ۶۹۳ میلیون و ۷۸۶ هزار دلار بوده که در مقایسه با واردات دو میلیون و ۱۴۵ هزار و ۶۵۰ تنی این کالا به ارزش ۹۳۱ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار در دوره مشابه سال گذشته کاهش وزنی ۲۵ درصدی و کاهش ارزشی ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

 لازم به ذکر است، در ۱۱ ماهه سال گذشته یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۲۵۰ تن دانه سویا به  ارزش ۸۶۰ میلیون و ۵۰ هزار دلار وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با واردات یک میلیون و ۸۰۰ هزار و ۹۴۸ تنی دانه سویا به ارزش بیش از ۸۶۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دلاری در ۱۱ ماهه سال جاری کاهش ۹ درصدی وزنی و افزایش یک درصدی ارزش واردات این کالا را نشان می دهد.
کد خبر 90b5c869508a40d580d118c624e6c7f5

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =