صنایع غذایی> اقتصاد غذا – با تصویب هیات وزیران دولت وزارت جهاد کشاورزی را موظف نمود نسبت به تشکیل صندوق حمایت از توسعه زنجیره صنعت شیر کشور با مشارکت تمامی فعالین زنجیره مذکور حداکثر ظرف مدت شش ماه اقدام نماید.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، بنا بر این مصوبه  مقرر شد  وزارت  جهاد کشاورزی همچنین الگوی مطلوب زنجیره تولید شیر خام تا عرضه محصولات لبنی را به همراه سامانه مورد نیاز برای تسهیل جریان وجوه و کالا در قالب بستر الکترونیکی بانک عامل طراحی نموده و بر استقرار و راه‌اندازی زنجیره مذکور در تمامی استان‌ها نظارت کند.
در این راستا، مبلغ چهار هزار و پانصد میلیارد ریال از محل ظرفیت های قانونی مربوط و منابع ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها جهت تشکیل و افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه زنجیره صنعت شیر کشور تا پایان برنامه ششم توسعه در چارچوب قوانین بودجه سنواتی اختصاص می یابد.

همچنین برای فرآورده‌های لبنی و بهبود کارکردهای صادراتی و با هدف افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت تولید شیرخام، تا سقف دو هزار میلیارد ریال بابت ارایه مشوق‌های صادراتی از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1395 کل کشور اختصاص خواهد یافت.

بنا بر این گزارش تداوم توزیع شیر رایگان در مدارس و پیش‌بینی حداقل سرانه یک کیلوگرم پنیر در سبد خانوارهای تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از جمله تصمیمات این جلسه بود.
کد خبر 938445fb512e44fda70e07d84e1bb40e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =