مواد غذایی> عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس با یادآوری اینکه نان صنعتی عمدتا برای اقشاری که به کیفیت نان اهمیت می دهند پخت و تولید می شود،گفت: در کشور ما نان صنعتی آنچنان که باید کیفیت مطلوبی ندارد و این درحالی است که نان های صنعتی نسبت به نان های یارانه ای و حتی آزادپز گران ترهستند.

عباس پاپی زاده بالنگان با یادآوری اینکه نان صنعتی عمدتا برای اقشاری که به کیفیت نان اهمیت می دهند؛پخت و تولید می شود،گفت:متاسفانه در کشور ما نان صنعتی آنچنان که باید کیفیت مطلوبی ندارد به همین علت تا کنون این محصول جای خود را در سفره های مردم پیدا نکرده است.

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی افزود: این درحالی است که درکشورهای توسعه یافته نان های صنعتی از کیفیت مطلوبی برخوردارند و به ذائقه مردم اهمیت داده می شود و مصرف این نوع نانها در بین مردم بسیار رایج است.

کیفیت پایین و قیمت بالا از علل عدم اقبال نان صنعتی در بین مردم

عضوکمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس قیمت بالای نان های صنعتی را یکی دیگر از علل عدم اقبال این نوع نان ها در بین مردم عنوان کرد و گفت: قیمت نان صنعتی در مقایسه با نان های یارنه ای و حتی نان‌های آزادپز گرانتر بوده ،اما با این وجود تا بحال کیفیت مورد نظر مردم را نداشته است.

پاپی زاده تبلغیات و فرهنگ سازی در زمینه ترویج مصرف نان‌های صنعتی از سوی مردم را با اهمیت دانست و ادامه داد: درصورت انجام اقدامات لازم و فرهنگ سازی لازم مردم به سمت مصرف نان صنعتی بسته بندی شده  و دارای تاریخ مصرف که تائیدیه وزارت بهداشت را هم دارد،روی خواهند آورد.

این نماینده مردم درخصوص اعتراض اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور به خاطر حذف آرد یارانه ای این نانوایی ها،نیز گفت: با توجه به اینکه دولت درنظر دارد 20 درصد از نانوایی ها آزادپز شوند؛ممکن است تولیدکنندگان نان های صنعتی هم شامل این طرح شده باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، اخیرا رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور از قطع آرد یارانه‌ای نان‌ صنعتی در بیشتر استان‌ها  انتقاد کرده و گفته است: از شش ماه گذشته آرد یارانه‌ای بیشتر نانوایی‌های صنعتی حذف شده است و تنها استان‌های محدودی بر اساس نظر شورای استان آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

محسن لزومیان می افزاید: بیشتر تولیدکنندگان نان صنعتی به‌خلاف ادعای دولت هیچ‌گونه آرد یارانه‌ای دریافت نمی‌کنند و انواع و اشکال این نانها با آرد آزاد پخته می‌شود.

رییس اتحادیه تولید کنندگان نان صنعتی کشور اظهار می دارد: حذف آرد یارانه‌ای واحد‌های نان صنعتی و فانتزی تخلفی آشکار به حساب می‌آید که توسط مسئولان دولتی انکار می‌شود اما حدود شش ماه است که آرد مصرفی یارانه‌ای بیشتر صنایع نان قطع شده است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان نان صنعتی کشور خاطرنشان می شود: تولیدکنندگان نان صنعتی از قدرت لازم برای رقابت با نانوایان سنتی برخوردار نیستند و برخی از آنها تعطیل شده‌اند.


منبع:خانه ملت
کد خبر 958664cdad084bd4ad73c9584e803710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =