کشاورزی> با وجود اینکه حدود چهار میلیون تن کسری گندم وجود داشت، امسال تنها باید 1.5 میلیون تن جبران شود.


وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه دیدار رسمی با معاون نخست‌وزیر و وزیر تجارت، گردشگری و مخابرات صربستان و هیات همراه درباره موضوع گندم گفت: بارندگی‌های خوبی که در سال جاری و انتهای سال گذشته داشته‌ایم، باعث شده محصول گندم وضعیت مناسبی داشته باشد.

محمود حجتی افزود: در حال حاضر از 15 درصد بارندگی‌های نرمال کشوری کمتر بارش داشتیم، اما با تلاش کشاورزان و کارشناسان امیدواریم امسال بتوانیم محصول مناسبی را تولید کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کسری تراز گندم چهار تا پنج میلیون تن بود که امسال به منفی 1.5 میلیون تن خواهد رسید، این در حالی است که سال گذشته شاهد افزایش دو میلیون تنی تولید گندم بودیم و امسال نیز یک میلیون تن بیشتر تولید خواهد شد و بدین‌ترتیب تنها 1.5 میلیون تن کسری باقی خواهد ماند.

وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت بازار مرغ ادامه داد: در روزهای پایانی سال، قیمت این محصول پروتئینی با نوساناتی همراه بود، اما قیمت هفت‌هزار تومانی همیشه مورد تأیید است، زیرا به سود تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود.

حجتی تصریح کرد: زمانی که تقاضا بیشتر باشد، قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند و برعکس، در ایام پس از عید در نیمه اردیبهشت‌ماه به‌دلیل آنکه ذخایر مرغ در خانه‌های مردم به اندازه کافی است و همچنین پاره‌ای از مسائل اقتصادی، قیمت این محصول پایین می‌آید.

وی یادآور شد: در نیمه نخست اسفندماه و نیمه فروردین‌ماه سال جاری حدود 60 هزار تن مرغ از ذخایر موجود در کشور پشتیبانی امور دام عرضه شد تا بازار متعادل شود و در حال حاضر نیز کار ذخیره‌سازی برای ایام پرمصرفی همچون رمضان ادامه دارد.

حجتی تأکید کرد: از نیمه دوم فروردین‌ماه تا امروز، حدود 20 هزار تن مرغ از بازار جمع‌آوری شده است و بدین‌ترتیب در حال حاضر بیش از 80 هزار تن مرغ در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد.

وی در پایان اظهار داشت: ذخیره‌سازی همچنان ادامه خواهد داشت تا مرغداران دچار ضرر و زیان نشوند.

منبع:ایانا
کد خبر 991b193b18994ee683557790aea29107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =