کشاورزی> دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دامی گفت: بی توجهی مسئولان به اشکالات و نواقص سامانه بازارگاه این سامانه را به جولانگاه واسطه ها و دلالان تبدیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (آوندا)، عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: وجود نهاده‌های دامی با نرخ آزاد در بازار مهر تائیدی بر اشکالات اساسی سامانه بازارگاه در طراحی و نحوه اجرای آن و همچنین تاکید و اصرار بر اجرای یک طرح دارای اشکال است.

وی گفت: در شرایطی که حتی یک کیلو نهاده دامی بدون تایید و دریافت حواله عرضه از سوی دستگاه‌های ذی ربط امکان خروج از گمرک یا انبار کارخانه تولیدی را ندارد شاهد فروش نهاده‌های دامی با نرخ آزاد در بازار هستیم که این امر به درستی نشان می‌دهد ساختار سامانه بازارگاه از طراحی تا اجرا با اشکالات جدی مواجه است.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: بیش از یک سال است که مسولان ذی ربط در طراحی و اجرای سامانه بازارگاه وعده رفع اشکالات این سامانه با مشورت و همفکری ذی‌نفعان را داده‌اند اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نداده است.

حاجی زاده با انتقاد از عدم  بررسی سوابق خریداران نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اشکالات اساسی سامانه بازارگاه این است که خریداران معرفی شده در سامانه بازارگاه  در برخی موارد با گذشت چندین روز اقدام به خرید نکرده‌اند؛ این امر نشان می‌دهد افراد معرفی شده  به عنوان خریدار نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه در واقع نیازی به نهاده‌های دامی نداشته‌اند.

به گفته حاجی زاده؛ عدم اقدام برای خرید نهاده‌های دامی از سوی صاحبان حواله در شرایطی که فعالیت صنایع و ادامه حیات دام و طیور به استفاده از نهاده‌های دامی بستگی دارد، توجیهی به غیر از عدم نیاز صاحبان حواله‌ها به خرید نهاده‌های دامی ندارد.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد: صد در صد نهاده‌های دامی که در بازار با نرخ آزاد خرید و فروش می‌شود با حواله وزارت جهادکشاورزی بارگیری شده است و سوال ما از مسئولان ذی ربط این است «چرا کالایی که باید بر اساس نیاز واحد تولیدی در بازار عرضه شده باشد سر از بازار آزاد درمی آورد؟»

حاجی زاده تاکید کرد: مشکلات مطرح شده علاوه بر اشکالات تکنیکی و نرم افزاری سامانه بازارگاه است و متولیان امر کاملا نسبت به ایرادات متعدد این سیستم اطلاع دارند.
کد خبر 9a5c8e4e8d85423082386f2712f18d5d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =