صنایع غذایی> اقتصاد غذا – 20 میلیارد تومان از مشوق صادراتی صنایع لبنی در سال 95 به کارخانجات صنایع لبنی پرداخت شد.

رضا باکری، دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، ضمن اعلام خبر فوق افزود: دولت صبح امروز 10درصد از کل مشوق صادراتی  مربوط به صادرات لبنیات  در سال  95 را به 32 شرکت لبنی صادراتی پرداخت کرد.
وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در تیر ماه سال 95 مبنی بر تخصیص مشوق صادراتی به لبنیات خاطر نشان کرد: سیاست حمایتی دولت از صادرات لبنیات باعث شد صادرات لبنیات از 620 میلیون دلار در سال 94 به 680 میلیون دلار در سال 95 افزایش یابد.
باکری عراق، افغانستان، کویت، پاکستان و روسیه را عمده ترین بازار صادراتی لبنیات ایران دانست و تصریح کرد: پرداخت مشوق صادراتی برای پوشش عدم النفع صادرات تعدادی از اقلام لبنی که قیمت تمام شده آن در بازار داخل از بازار جهانی بیشتر است می تواند باعث ایجاد رشد چشمگیری در صادرات محصولات لبنی شود به طوری که صنایع لبنی در سال 95 رکورددار صادرات محصولات غذایی در بین سایر محصولات کارخانجات صنایع غذایی بوده است.
دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ضمن قدردانی از تلاش و پشتکار مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای تخصیص مشوق صادراتی صنعت لبنیات متذکر شد: پیگیری های گسترده  اتحادیه تعاونی های صنایع لبنی در کنار حمایت تمامی بخش های دولت به ویژه دفتر توسعه صادرات و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و همکاری مناسب سازمان مدیریت برنامه ریزی باعث شد تا بخش اول مشوق های صادراتی در دولت یازدهم پرداخت شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت صادرات لبنیات به روسیه گفت: وزرات جهاد کشاورزی گام های موثری را در جهت کاهش تعرفه های صادراتی وایجاد کریدور سبز  برای صادرات لبنیات به روسیه برداشته است که امید است در صورت تداوم این سیاست ها بتوان سهم بیشتری از بازار لبنیات روسیه را تصاحب کرد.


کد خبر 9b510e2fc9754a769c14e39606847ad0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =