رییس نظام صنفی کشاورزی گفت: نرخ خرید تضمینی مصوب گندم با توجه به هزینه‌ها و نرخ تورم رسمی کشور مناسب نیست و از دولت خواستاریم تا هر چه سریع‌تر برای بازنگری در نرخ این محصول استراتژیک اقدام کند.

موسی رهنمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: علیرغم این که دولت و مسئولان آن همواره و به صورت متعدد شعار حمایت از کشاورزی و کشاورزان را می‌دهند و با وجود حمایت‌های مقام معظم رهبری از بخش کشاورزی، در تصمیم گیری‌ها حمایت عملی از کشاورزان دیده نمی شود.

وی افزود: کشاورزی که طی سال گذشته با افزایش قیمت در سوخت، انرژی و افزایش قیمت در زمینه حمل و نقل، تراکتور و غیره مواجه شده است و پس از یک سال به انتظار نشستن برای برداشت محصول، نمی‌تواند چنین قیمت نامناسبی را تحمل کند.

حداقل نرخ منطقی برای خرید گندم 1350 تومان است

رییس نظام صنفی کشاورزی ادامه داد:‌ چگونه است که گندم بذری را به کشاورزان کیلویی 1350 تومان می فروشند و نرخ تورم رسمی کشور که توسط مسوولان اعلام شده حداقل 20 درصد است و قیمتی که برای خرید تضمینی گندم اعلام می‌کنند 1155 تومان می‌شود؟

رهنمایی گفت: با توجه به هزینه‌هایی که برای کشاورزان وجود دارد و نرخ تورم رسمی کشور حداقل قیمت منطقی برای خرید تضمینی گندم 1350 تومان است و با توجه به این‌که اعلام این گونه نرخ خرید تضمینی گندم اصلا شایسته دولت تدبیر و امید نیست، انتظار می رود هر چه سریع‌تر برای بازنگری نرخ خرید تضمینی این محصول استراتژیک اقدام شود.

وی با تاکید بر اصلاح الگوی کشت با توجه به محدودیت منابع پایه تولید گفت: به نظر نمی‌رسد دولت و وزارت جهاد کشاورزی با هدف کاهش سطح زیر کشت گندم نرخ خرید تضمینی این محصول را پایین اعلام کرده باشد چرا که این روش به هیچ وجه درست نیست و به جای آن باید از طریق روش‌های قانونی و منطقی الگوی کشت تولید محصولات کشاورزی را اصلاح کرد.
کد خبر 9e16d65a0b7d43fba3cacf3e3fd757cd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اکبرشریفی مسعول انجمن علوم وفناوری غلات ایران ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    1 0
    اقایان تادیروز میگفتن قیمت خرید تضمینی گندم معدل گندم واردتی باشه حال میگویند هرچی ما میگیم قیمت جهانی چیه خدا اخر وعاقبت کار را ختم به خیر کند