قرار است فردا سه شنبه جلسه‌ ویژه‌ای در دیوان عدالت اداری درباره انتخابات اتاق بازرگانی با حضور وزیر صنعت، رییس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق، رییس اتاق ایران و شاکی‌های پرونده برگزار شود.

به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، هشتمین دوره انتخابات اتاق‌ بازرگانی تهران در شرایطی 18 اسفندماه سال گذشته برگزار شد که نتایج آن تا اندازه ای دور از انتظار فعالان اقتصادی بود.

از میان 40 نماینده ای که باید از سوی فعالان اقتصادی برای تصاحب کرسی‌های هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران انتخاب می‌شدند، 35 نفر مربوط به یک ائتلاف خاص بودند و 5 نفر مابقی نیز تک تک از لیست‌های دیگری که برای انتخابات، پا به عرصه رقابت گذاشته بودند، وارد شدند.

از همان روز اعلام نتایج، سازهای مخالف با قانونی بودن نتیجه انتخابات کوک شد و برخی معتقد بودند که بازی را به دلیل ساماندهی و کار تیمی که رقیب انجام داده، باخته اند و برخی دیگر معتقد بودند که در انتخابات تخلفی صورت گرفته است، موضوعی که البته نمایندگان وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله قائم مقام وی، آن را به شدت تکذیب می کرد.

حتی برای جلب رضایت مخالفان، یک روز در حضور مجتبی خسروتاج، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، با حضور شاکیان تعدادی از رای‌ها به صورت رندوم بازشماری شد و باز هم نتیجه همان بود که به صورت رسمی اعلام شده بود.

بالاخره کش و قوس‌ها میان مخالفان و موافقان نتیجه این انتخابات ادامه داشت و شکایتی هم به دیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت ابطال انتخابات از سوی عده ای از فعالان اقتصادی که به اتاق راه نیافته بودند، ارسال شد اما باز هم دیوان اعلام کرد که انتخابات ابطال نشده است.

در نهایت، با ارسال فهرست 20 نفره نمایندگان دولت در اتاق بازرگانی از سوی محمدرضا نعمت‌زاده، قائله به نوعی فروکش کرد، اما باز هم صدای مخالفان به طور کامل قطع نشد. بر این اساس، فردا قرار است که در دیوان عدالت اداری جلسه‌ای ویژه در این باره برگزار شود.

یک مقام مطلع در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی، با اعلام این خبر گفت: فردا قرار است جلسه‌ای در دیوان عدالت اداری درباره انتخابات اتاق بازرگانی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مجتبی خسروتاج، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق، رئیس اتاق ایران و شاکی‌های پرونده برگزارشود.

باید منتظر بود و دید که این جلسه چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد.


کد خبر 9f9816755ae74836ba0b31ddf6cdd1fd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =