مواد غذایی> - در بازدید کارشناسان اداره کل استاندارد استان بوشهر از مراکز عرضه شهرستان کنگان روغن سرخ کردنی با نام تجاری نیلوفر که دارای علامت استاندارد جعلی بود، شناسایی شد.

پس از بررسی برچسب محصول توسط کارشناسان اداره کل و مشکوک شدن به ماهیت آن مراتب از طریق اداره کل استاندارد خوزستان پیگیری و پس از بررسی به عمل آمده مشخص شد پروانه استاندارد محصول روغن سرخ کردنی با علامت تجاری نیلوفر مربوط به شرکت ارجان نوین به آدرس بهبهان، کیلومتر 40 جاده بندر دیلم زیدون سردشت ابطال شده و علامت استاندارد درج شده بر روی آن جعلی است .

بهره مند افزود: با استناد  به ماده 11  قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران مصوب بهمن 1371 و خرداد 1376 درج علامت استاندارد پس از ابطال پروانه استاندارد، جعل علامت استاندارد محسوب شده و متخلف به حبس از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد رحیم بهره‌مند در نشست  با کارشناسان اداره کل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه محل عرضه روغن خوراکی نیلوفر در این استان شناسایی شد اظهار داشت: کارشناسان اداره کل استاندارد استان بوشهر مراکز عرضه روغن سرخ کردنی با نام تجاری نیلوفر که دارای علامت استاندارد جعلی بود شناسایی  کردند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی به عمل آمده مشخص شد پروانه استاندارد محصول روغن سرخ کردنی با علامت تجاری نیلوفر مربوط به شرکت ارجان نوین به آدرس بهبهان، کیلومتر 40 جاده بندر دیلم زیدون سردشت ابطال شده و فاقد اعتبار است و علامت استاندارد درج شده بر روی آن جعلی است .

مدیرکل استاندارد استان بوشهر با بیان اینکه  درج علامت استاندارد جعلی بر روی کالاها تخلف محسوب می‌شود گفت: با استناد به قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران درج علامت استاندارد پس از ابطال پروانه استاندارد جعل علامت استاندارد محسوب شده و متخلف به حبس از شش ماه تا دو سال و جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می‌شود.

وی با بیان اینکه روغن  خوراکی تحت نام نیلوفر در بازار استان بوشهر جمع‌آوری می‌شود تصریح کرد: کارشناسان  اداره کل استاندارد در صورت مشاهده محصول مذکور نسبت به جمع آوری آن اقدام می‌کنند.

بهره مند تاکید کرد: با توجه به سو استفاده احتمالی افراد سودجو از علامت استاندارد، مصرف کنندگان حتما در هنگام خرید به کد 10 رقمی محصول توجه کنند و با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517 از اصالت آن اطمینان کنند و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را به اطلاع کارشناسان اداره کل استاندارد استان بوشهر برسانند.


کد خبر a4126971fea945f8a15c46f6a7c9ba08

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =