۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
رییس اتحادیه رستوران‌داران و سلف سرویس تهران گفت: طرح رتبه‌بندی و ستاره‌دار شدن رستوران‌ها مسکوت ماند و استقبالی از آن نشد.

سیدعلی اصغر میرابراهیمی، با بیان اینکه طرح رتبه بندی و ستاره دار کردن رستوران ها به نتیجه نرسید، اظهار کرد:‌ برای شرکت در این طرح، رستوران‌ها باید تقاضای خود را در پرتال مرکز پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت برسانند که هزینه این کار شش میلیون تومان است ولی موضوع این است که رستوران ها توجیهی برای پرداخت این هزینه و ستاره‌دار شدن ندارند چون مزیتی برای آن‌ها ندارد.

وی افزود: مبلغ شش میلیون تومان برای هزینه بازرسی و دیگر هزینه ها از رستوران های متقاضی دریافت می‌شود چون بازرسانی از اتحادیه، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان یا دیگر مراکز مربوطه به رستوران ها اعزام می‌شوند که همه این کارها هزینه دارد.

مزیت ستاره‌دار شدن برای رستوران‌ها چیست؟

میرابراهیمی ادامه داد: رستوران ها این سوال را دارند که اگر این هزینه را پرداخت کرده و بعد از انجام بازرسی های مربوطه ستاره نیز دریافت کنند از چه مزیت هایی در مقایسه با دیگر رستوران‌ها بهره مند می‌شوند یا به تعبیر دیگر ستاره‌دار شدن چه فایده ای برای آن‌ها دارد.

رییس اتحادیه رستوران داران و سلف سرویس تهران گفت: البته این پیشنهاد نیز مطرح شده بود که رستوران های ستاره‌دار بتوانند غذاهای خود را کمی بیشتر از قیمت رستوران های دیگر بفروشند چون فضای رستوران، ایمنی، کیفیت یا دیگر موارد آن‌ها در مقایسه با دیگر رستوران ها در شرایط بهتری قرار دارد و همه این خدمات هزینه دارد ولی با این موضوع موافقت نشد و سازمان حمایت این کار را غیرقانونی دانست.

میرابراهیمی در عین حال بیان کرد: قرار بود تهران به عنوان پایلوت در این طرح پیش قدم باشد و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن در تهران به سایر استان ها نیز تسری یابد ولی چون با عدم استقبال رستوران‌داران مواجه شدیم این کار مسکوت و بی نتیجه باقی ماند.

وی با تاکید بر اینکه ستاره‌دار شدن رستوران‌ها در نظارت و کنترل کیفی آن‌ها نقش بسزایی دارد، گفت: از جمله شرایط ستاره‌دار شدن رستوران‌ها دکوراسیون خوب، طراحی مطلوب، فضا، محیط مناسب و رعایت اصل مشتری‌مداری است.

منبع:ایسنا
کد خبر a493e4b6a1a442d486c7bd8787444152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =