کشاورزی> ۸۰۲ میلیون دلار محصولات بخش کشاورزی در دو ماهه اول امسال صادر شد که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

 ۹۵۵ هزارتن محصولات بخش کشاورزی به ارزش ۸۰۲ میلیون دلار طی دو ماهه نخست سال جاری صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۲.۵ درصد و از نظر ارزش ۴.۵۹ درصد افزایش داشته است، ضمن اینکه سال گشته ۷۸۰ هزارتن محصولات بخش کشاورزی به ارزش ۷۶۷ میلیون دلار صادر شده بود.

سهم صادرات محصولات کشاورزی طی این دو ماه، معادل سهم ۶.۲ درصد از کل وزن و ۱۳.۹۱ درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی است.

در این مدت، بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی از نظر ارزشی مربوط به بخش باغبانی با سهم ۴۳.۱۳ درصد، دام و طیور با سهم ۲۶.۵ درصد و زراعی با سهم ۲۵.۶۹ درصد بوده است.

بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی از لحاظ وزنی مربوط به بخش زراعی با سهم ۶۰.۴ درصد، باغبانی با سهم ۲۴.۲۳ درصد و دام و طیور با سهم ۱۳.۹۳ درصد است.

برخی اقلام عمده صادراتی بخش کشاورزی از نظر وزنی در اردیبهشت ماه امسال شامل سیب تازه، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، سیب زمینی تازه یا سرد کرده، پیاز و موسیر، ماست، رب گوجه فرنگی، دوغ و شیر و خامه بسته بندی شده کفیر، انواع کلم قرمز و سفید و قمری و خرما بوده است.

تراز تجارت خارجی بخش کشاورزی از ابتدای فروردین تا انتهای اردیبهشت ماه امسال منفی ۴۷۹ میلیون و ۳۱۰ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۴ به میزان ۴۰ میلیون و ۳۶۰ هزار دلار بهبود یافته است.

منبع:مهر
کد خبر a5683fd18cfc492ea81ad32f60e17e37

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =