خوزه گراتیسانو داسیلوا، مدیر کل سازمان خوارو بار و کشاورزی ملل متحد، جایزه "دیپلم افتخاری" فائو را به سید امین اله تقوی، سفیر و نماینده دائم ایران در این سازمان تحویل داد.


بر اساس تایید فائو، ایران به نخستین و مهمترین هدف توسعه هزاره، یعنی کاهش شمار افرادی که از گرسنگی رنج می برند، دست یافته است.
در همین راستا، خوزه گراتیسانو دا سیلوا، مدیر کل سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد، جایزه "دیپلم افتخاری" فائو را به سید امین اله تقوی سفیر و نماینده دائم ایران در این سازمان تحویل داد.
بر اساس این گزارش، ایران با اتخاذ سیاست ها و اقدامات موثر خود در دو دهه گذشته، موفق شد تا شمار افرادی را که در کشور از سوء تغذیه رنج می برند کاهش دهد.
سفیر ایران اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های سالانه سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد که تحت عنوان وضعیت امنیت غذایی صورت می گیرد، ایران در فاصله زمانی سال های 2012 تا 2014 میلادی شمار افرادی را که از گرسنگی رنج می برند به زیر پنج درصد کاهش داده است.
همچنین شاخص هایی نیز جهت پایش و ردیابی پیشرفت ها تعیین شد که البته هدف اول توسعه هزاره از بین بردن فقر و گرسنگی اعلام شد.

منبع:ایانا
کد خبر a7c5048b0f8948f988d7171740c5e460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =