مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار در پی تحریم‌های متقابل روسیه و اروپا علیه یکدیگر از برنامه‌ریزی برای صادرات تخم مرغ به روسیه برای اولین بار خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده احتمالا تا ۱۵ روز آینده صادرات تخم‌مرغ به این کشور آغاز می‌شود.


هدایت اصغری مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت بازار تخم مرغ گفت: در حال حاضر مشغول برنامه‌ریزی برای هدفمند کردن و افزایش صادرات تخم مرغ هستیم.

وی با بیان اینکه شرایطی فراهم آمده تا بخشی از مازاد تولید تخم‌مرغ کشور به روسیه صادر شود، افزود: این اتفاق بعد از اختلاف اتحادیه اروپا و آمریکا با روسیه و تحریم‌های فی مابین ایجاد شده است و در حال حاضر وزارت جهاد کشاورزی کشورمان در حال رایزنی و هماهنگی با روسیه برای تحقق این موضوع است.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار بیان داشت: تاکنون رایزنی‌های اولیه بین دو کشور انجام شده و در حال پیگیری این موضوع هستم تا بخشی از نیاز تخم مرغ کشور روسیه از طریق کشورمان تأمین شود.

اصغری اظهار داشت: تشریفات اولیه صادرات تخم‌مرغ از ایران به روسیه انجام شده ولی فعلا این موضوع عملیاتی نشده است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احتمالا تا 15 روزه آینده صادرات تخم مرغ به کشور روسیه محقق می‌شود.

وی افزود: با هدف‌گذاری‌های انجام شده پیش‌بینی می‌شود حدود 3 الی 5 هزار تن تخم‌مرغ به کشور روسیه صادر شود.

اصغری با بیان اینکه ماهیانه 20 هزار تن تخم مرغ تولید مازاد در کشور داریم، اظهار داشت: بخشی از تولید مازاد تخم مرغ کشور به کشورهای عراق، ارمنستان، تاجیکستان و گرجستان صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که صادرات تخم مرغ به روسیه چه تأثیری بر روی قیمت تخم مرغ در بازار داخل می‌گذارد، گفت: ماهیانه در کشور حدود 20 هزار تن تولید مازاد تخم مرغ داریم و این مسئله بر روی قیمت تخم‌مرغ تأثیر ندارد.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار اظهار داشت: قیمت تخم مرغ در بازار ثابت است و هر کیلو تخم مرغ درب مرغ‌داری با قیمت 3700 الی 3900 تومان عرضه می‌شود.

اصغری افزود: قیمت هر شانه تخم مرغ برای مصرف‌کنندگان بین 8500 الی 10 هزار و 500 تومان است.

بر اساس این گزارش در پی اعمال تحریم‌های اروپا و غرب علیه روسیه، این کشور نیز متقابلا واردات مواد غذایی از اروپا را تحریم کرد. ترکیه پیش از ایران برای صادرات مواد غذایی به ترکیه اعلام آمادگی و برنامه‌ریزی کرده بود.
کد خبر a7d1642bb34d43a994780f9756371557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =