وزیر جهاد کشاروزی گفت: محصول خرمای سال گذشته کشاورزان با قیمت هر کیلوگرم 11850 ریال به صورت تضمینی خریداری می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود حجتی گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت خرما آغاز شده و برخی کشاورزان نتوانستند تمام خرمای سال گذشته خود را بفروشند، خرید تضمینی انجام و محصول تحویل صنایع فرآوری می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از وظایف قانونی وزارتخانه است افزود: گاهی برخی محصولات کشاورزی برای فروش در بازار با مشکل مواجه می شود و چون میزان عرضه از تقاضا بیشتر است، روی دست کشاورز می ماند که برای جلوگیری از چنین مشکلی وزارت جهاد کشاورزی موظف است برای خرید تضمینی محصول اقدام کند.

وی افزود: مقداری محصول خرما از سال گذشته روی دست کشاورز مانده بود و برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورز با تصویب دولت برای اولین بار هر کیلوگرم خرما با قیمت تضمینی 11850 ریال به همکاری سازمان تعاون روستایی از کشاورز خریداری می شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: عاملان سازمان مرکزی تعاون روستایی در مناطق جنوب کشور در مراکز این سازمان ها برای خرید محصول خرمای کشاورزان حضور دارند.

حجتی گفت: با توجه به اینکه فصل برداشت خرما آغاز شده و برخی کشاورزان نتوانستند تمام خرمای سال گذشته خود را بفروشند خرید تضمینی انجام و محصول تحویل صنایع فرآوری می شود که در حال اجراست.

وی خرید تضمینی و توافقی را عاملی برای تشویق بازار به خرید محصولات کشاورزی دانست و افزود: وزارت جهاد کشاورزی برای خرید توافقی محصول برنج نیز در استان های شمالی فعال شده است.
کد خبر a86db4b9ab65474495eb5ce00111872c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =