کشاورزی> تاکنون شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم که دارای ارزشی معادل ۸۴ هزار میلیارد ریال است، از گندمکاران کشور خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اعلام این خبر گفت: در حالی که تمامی استان‌های کشور به گردونه خرید وارد شده‌اند، خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از مرز شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن گذر کرد.

علی قنبری افزود: این مقدار گندم در قالب ۹۳۰ هزار محموله تحویل مراکز خرید شده است و مشکل خاصی نیز وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم خریداری‌شده از کشاورزان دارای ارزشی معادل ۸۴ هزار میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: بهای گندم خریداری‌شده از کشاورزان به ترتیب تحویل گندم به مراکز خرید به حساب بهره‌برداران واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: تاکنون ۶۵ درصد از بهای گندم خریداری‌شده که معادل ۵۲ هزار میلیارد ریال است، پرداخت شده و مابقی آن نیز در اسرع وقت پرداخت می‌شود.

قنبری خوزستان را همچنان پیشرو در خرید گندم برشمرد و تصریح کرد: استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۹۶ هزار تن رتبه نخست، گلستان با خرید یک میلیون و ۲۴۵ هزار تن رتبه دوم و استان فارس با خرید ۷۷۷ هزار تن رتبه سوم خرید گندم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی یادآور شد: پرداخت مطالبات گندمکاران بوشهری ۱۰۰ درصد پرداخت شده و مقدار جزئی از طلب کشاورزان خوزستانی باقی مانده است.

پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ میلیون تن گندم در سال جاری با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شود که این رقم در مقایسه با سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار است و با تأمین اعتبار بهای خرید تضمینی نیز مشکلی از بابت مطالبات وجود نخواهد داشت.


منبع:ایانا

کد خبر a919744d7bfc495da116b33aa802d461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =