مواد غذایی> مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، از فروش رب فله در تابلوی بورس کالا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعاون روستایی ایران، دکتر حسین شیرزاد با اشاره به خرید ۳۳۴ هزار تنی گوجه فرنگی مازاد بر نیاز بازار داخل در سال گذشته، درباره ماحصل این اقدام اظهار داشت: نتیجه این اقدام، فرآوری و تولید ۴۱ هزار تن رب شامل ۱۴ هزار تن رب فله و ۲۶ هزار تن رب اسپتیک است. پس از اتمام طرح خرید حمایتی گوجه و متعادل شدن قیمت محصول در بازار، سازمان تعاون روستایی با انجام تشریفات قانونی مقدمات فروش محصول رب فله تولیدی را با توجه به محدودیت زمانی شش ماهه قابلیت نگهداری آن و همچنین به منظور جذب نقدینگی از محل وجوهات حاصل از فروش به منظور پرداخت بخشی از مطالبات کشاورزان در دستور کار خود قرار داد.

وی در ادامه درباره آمار و ارقام این اقدام توضیح داد: در ۴ استان فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و اردبیل در مجموع ۱۴ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۱۷۷ کیلوگرم رب فله تولید شده است و از این مقدار ۱۲ میلیون و ۷۵۰ هزار کیلوگرم به ارزش ۶۷۹ میلیارد و ۳۳۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال در بورس به فروش رسیده است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران درباره جزییات این اقدام در ۴ استان مذکور گفت: در استان فارس با ۹ کارخانه در کل ۱۰ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۵۳۷ کیلوگرم رب فله تولید شده که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار کیلوگرم آن در بورس به ارزش ۴۵۰ میلیارد و ۸۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به فروش رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین استان خراسان رضوی نیز با برخورداری از دو کارخانه، در مجموع موفق به تولید ۳ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۷۷۵ کیلوگرم رب فله شده است که ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار کیلوگرم آن در بورس به ارزش ۲۱۱ میلیارد و ۷۱۹ میلیون و ۵۰ هزار ریال به فروش رسیده است.

شیرزاد در پایان افزود: دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل هر یک با داشتن یک کارخانه فرآوری گوجه فرنگی، به ترتیب ۲۸۳ هزار و ۶۱ کیلوگرم و ۲۴۸ هزار و ۸۰۴ کیلوگرم رب فله تولید کرده اند که از این مقدار ۳۰۰ هزار کیلوگرم در بورس به ارزش ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به فروش رسیده است.
کد خبر a923dd9aa3e44bbea70dc136a8af46dc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =