سوغاتی جذاب شهر شفت (پنیر سیاهمزگی) به تولیدات شرکت پگاه گیلان افزوده شد.

تیتر20 - پنیر سیاهمزگی، پنیری است که منحصرا در شهر شفت و شهر های اطراف استان گیلان تولید می‌شود. در واقع این پنیر برند معتبر این شهر است تا حدی که خاصیت گردشگری داشته و گردشگران از اقصی نقاط کشور برای خرید این پنیر به این منطقه سفر می‌کنند. این پنیر در کیفیت و مزه‌ای که ارائه می‌دهد کم نظیر بوده و قابلیت رقابت با پنیر‌های خارجی را دارد. پنیر سیاهمزگی با توجه به اینکه خامه‌ای که دارد را در دل خود نگه می‌دارد و از آن حذف نمی‌شود طعمی بسیار جذاب داشته و مزه آن را بسیار خاص می‌کند. این محصول یکی از جدیدترین محصولات کارخانه پگاه گیلان است که به زودی در استان گیلان و در آینده در سراسر کشور و بازار های صادراتی قابل توزیع خواهد بود.
 
پنیر سیاهمزگی چگونه و چه زمانی تولید می‌شود؟
این پنیر بیشتر در شهریور ماه آماده تولید شده و در شش ماهه دوم سال آماده مصرف خواهد بود. در واقع اگر بخواهیم فرآیند تولید این پنیر را برای شما شرح دهیم باید بگوییم این پنیر را از شیر گوسفند یا بز تهیه می‌کنند و بدون آنکه خامه آن را بگیرند مایع پنیر به آن اضافه می‌کنند که یکی از رازهای خوشمزگی این پنیر است. در نهایت آب را به آن اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند تا پنیر ببندد. در نهایت بعد از گذشت دقایقی مایعی بدست می‌آید که  آن را داخل ظرف‌های چوبی قرار می‌دهند و تا حدی آن را فشار می‌دهند که به صورت کامل آب آن گرفته شود و فقط مایع خمیری که به دست آمده در ظرف باقی بماند. 

نکته قابل توجهی که در خصوص این پنیر وجود دارد این است که کلیه ظرفیت آن به صورت سنتی و توسط دامداران و اهالی روستای سیاهمزگی تولید می‌شود و این تولید چیزی بالغ بر ۲۰ تن در سال است. در واقع باید گفت که اگر بخواهیم دقیق این مسئله را بازگو کنیم باید بدانید که از هر ۷ کیلو شیر یک کیلو پنیر سیاهمزگی تولید می‌شود که در آن باید تمامی نکات بهداشتی، عمل آوری و نگهداری و رعایت اصول تولید رعایت شود. 

تولید پنیر سیاهمزگی در پگاه گیلان
کارخانه پگاه گیلان با اتکا به تولید ده ها محصول در حوزه لبنی توانسته است این پنیر را به صورت تجاری تولید و روانه بازار کند. پنیر سیاهمزگی تولید شده توسط کارخانه پگاه گیلان در نهایت نکات بهداشتی و اصول تولید دست به تهیه و توزیع این پنیر زده است که به زودی اهالی استان  به آن دست پیدا کنید. در واقع تولید این پنیر توسط کارخانه پگاه مزایای فراوانی برای شهرستان شفت خواهد داشت و می‌تواند قدرت توریستی گردشگری این شهر را بیش از پیش کند.

از طرفی نیاز مصرف‌کننده  به این پنیر که در سراسر کشور پخش شده است، این امکان را فراهم خواهد آورد که تولیدی جذاب چه برای دامداران، چه برای کارخانه پگاه و چه مصرف کننده نهایی باشد که به دنبال محصول ویژه این شهرستان زیبا است. در نهایت با تولید این پنیر طعم یک سوغاتی شور و چرب به سفره ایرانی آورده می‌شود که این مهم افتخار مجموعه پگاه گیلان خواهد بود.
کد خبر aa406623a8f141509e8144289e71b903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =